زارعی کوشا:

ساخت مسکن در کردستان اولویت دارد

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه مسکن از اولویت‌های مهم استان است، گفت: لازم است پروژه‌ها به صورت جهشی اجرا شود.

اسماعیل زارعی کوشا پس از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن اظهار داشت: در استان ۲ مشکل کمبود زمین و تعداد بالای متقاضی وجود دارد و این مشکلات نشان دهنده عقب ماندگی استان در مسکن است.

استاندار کردستان گفت: کردستان بعد از استان فارس بیشترین متقاضی مسکن ملی در کشور را دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسکن از اولویت‌های مهم استان است، افزود: لازم است تمام دستگاه‌های خدمات رسان پای کار باشند  و پروژه‌ها به صورت جهشی اجرا شود.

حل مشکل تامین زمین نهضت ملی مسکن

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ظهر امروز جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: استان کردستان در سال گذشته در تامین مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن استان سی‌ام کشور بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده رتبه استان از نظر تامین مسکن رشد قابل توجهی داشته است.

کیومرث حبیبی تاکید کرد: اکنون در اکثر شهرستان‌های استان زمین تامین شده است که با الحاق ۷۰۰ هکتار زمین به محدوده شهری این روند جهش مطلوبی پیدا خواهد کرد.

 مدیر کل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: جمعیت روستانشینی در کشور کاهشی است و این به حاشیه نشینی اضافه می‌شود.

جهانگیر الیاسی با اشاره به اینکه بر اساس برآورد انجام شده تا سال ۱۴۳۰، ۱۷ درصد جمعیت کشور روستا نشین خواهد رسید، گفت: کردستان پرتراکم‌ترین نقاط سکونت گاهی روستایی و شهری کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.