افزایش همکاری‌های علمی ایران و افغانستان

تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان دانشگاه اسلامی بین المللی افغان و دانشگاه علم و صنعت جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید.

یک تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه میان دانشگاه اسلامی بین المللی افغان و دانشگاه علم و صنعت جمهوری اسلامی ایران در بخش های آموزشی، تحقیقاتی و تکنولوژیکی(فناوری) امضا شده است.

وزارت تحصیلات عالی با انتشار خبری در این مورد نوشته است: هدف از این تفاهم نامه که به ابتکار دانشکده مهندسی دانشگاه اسلامی بین المللی افغان امضا گردید، همکاری دوجانبه میان این دو دانشگاه در بخش های آموزشی، تحقیقاتی و تکنولوژیکی(فناوری) می باشد.

وی افزود: بر مبنای مواد این تفاهم‌نامه، این همکاری ها در خصوص تحقیقات مشترک مهندسی، تبادله اطلاعات علمی، اعزام استادان، اعزام دانشجویان، دوره‌های کلاس‌های  آموزشی کوتاه مدت، تدویر سمینارها و کنفرانس های علمی، مهیاسازی فرصت های مطالعاتی و دسترسی به لابراتوارهای تحقیقاتی انجنیری انجام خواهد یافت.

این درحالیست که به تازگی در دیدار رایزن فرهنگی ایران در افغانستان و رئیس دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه پروان اعلام شد در آینده نزدیک تفاهم‌نامه همکاری در بخش‌های علمی، فرهنگی و تحقیقی بین دانشگاه پروان و دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد و اتاق ایران‌شناسی در دانشگاه پروان نیز ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار