برگزاری ترنم وحی محفل انس با قرآن در بندرعباس

همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن کریم با نام ترنم وحی، با حضور علمای شیعه و اهل سنت در بندرعباس برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این مراسم گفت: قرآن برای هم فکری و هم اندیشی علمای اسلامی به ویژه شیعه واهل سنت در مسیر تمدن سازی تاثیر گذار است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: جنگ‌های امروزی بر سر مرز‌های جغرافیایی نیست بلکه هویت ملی و اعتقادی درگیر جنگ است.

وی با بیان اینکه قوی‌ترین نیرو برای مقابله با جنگ ترکیبی علما و بزرگان هستند گفت: حرکت باید به سمت امت سازی باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: امروز دشمنان، وحدت جهان اسلام را نشانه گرفته اند و ما باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: وحدت جهان اسلام باید بر چهار محور، اعتقاد به اصول مشترک، تحمل نظرات و انتقادات، تعامل اندیشمندان و عالمان شیعه و اهل سنت و زمان شناسی استوار باشد.

وی افزود: حضور آگاهانه مردم در انتخابات و به ویژه اهل سنت، عالمانه و آگاهانه بود و از همه‌ی مردم استان قدردانی می‌کنم.

احسان کامرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان هم در این مراسم گفت: از گذشته‌های دور مردم هرمزگان شیعه و اهل سنت همیشه برادرانه در کنار هم زندگی می‌کردند و این جای خوشحالی و خرسندی است.

 کامرانی افزود: نمونه بارز این وحدت و همدلی در انتخابات مشاهده شد که برادران و خواهران اهل سنت همراه با برادران شیعه پای صندوق‌های رای حضور داشتند و حماسه آفریدند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان نیز گفت: حفظ وحدت و جلوگیری از تهدید‌هایی که برضد شکل‌گیری امت واحده وجود دارد از مهم‌ترین تکالیف امروز جامعه اسلامی شیعه و اهل سنت است.

حجت الاسلام باوقار افزود: عالمان دین پاسبان وحدت هستند و باید پرچم آن را همواره برافراشته نگه دارند.

در پایان این مراسم از قاریان و حافظان قرآن کریم استان تجلیل شد.

همچنین علمای شیعه و اهل سنت در نخستن روز از ماه مبارک رمضان در کنار هم روزه خود را افطار کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.