تشریح علت غیبت فصیحی و تفتیان در مسابقات جهانی/ مسئول روابط بین الملل دوومیدانی برکنار شد

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی درباره علت حضور نیافتن فرزانه فصیحی و حسن تفتیان در مسابقات جهانی توضیح داد.

محمد مشهدی یاری سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی درباره گلایه فرزانه فصیحی و حسن تفتیان بابت عدم حضورشان در مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان اظهار کرد: اول اینکه حسن تفتیان موضوعیتی ندارد، نه سهمیه جهانی گرفته و نه دعوتنامه‌ای برایش آمده است. این ۲ ورزشکار ۲ موضوع جدا از هم هستند.

او افزود: تفتیان اصلا دعوتنامه‌ای برایش نیامده که اقدام کنیم، اما او می‌گوید که باید اسم من را رد می‌کردید تا این‌ها از طریق رنکینگ من را بالا می‌آوردند در حالی که اصلا دست ما نبوده  که اسم او را رد کنیم.  ما فقط یک اسم می‌توانستیم به عنوان وایلد کارت رد کنیم که اگر کسی ورودی نیاورد آن یک نفر بتواند به مسابقات جهانی برود. فدراسیون در ۲۲ بهمن ماه یک سهمیه وایلد کارت به ما داد که اسم فصیحی را رد کردیم،  چون در قزاقستان دویده بود و رکورد خوب و شرایط بهتری هم داشت.

مشهدی یاری گفت: البته فصیحی خودش با قهرمانی در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا ورودی جهانی را کسب کرد و زمانی که ورودی گرفت، وایلد کارت می‌سوزد و کسی نمی‌تواند از این طریق به این رقابت‌ها برود. تفتیان می‌گوید نفراتی که در رتبه‌های بعدی من در رنکینگ بودند به این مسابقات رفتند، اما من نرفتم. آنچه که ما دیدیم  از بین ۵۶ نفر، تعدادی از ورزشکاران به صورت ورودی مستقیم رفتند، یکسری با وایلد کارت کشور‌های مختلف در این مسابقات حضور یافتند و چند نفری هم در تور جهانی اول شدند و به صورت مستقیم رفتند و حدود ۵ الی ۱۰ نفرات اول رنکینگ هم در اسکاتلند حاضر شدند.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی بیان کرد: اینکه تفتیان می‌گوید نفر بعدی من در رنکینگ به مسابقات جهانی رفته است را نمی‌دانم، شاید ورودی مستقیم گرفته است. در دستورالعمل مسابقات جهانی آمده است، اگر کشوری ورودی این مسابقات نیاورد می‌تواند یک زن یا یک مرد  ورزشکار خود را به ما معرفی کند در یک مسابقه دو به غیر از ۸۰۰ متر که ما اسم فرزانه فصیحی را رد کردیم. البته موارد استثنایی هم  برای ورود ورزشکاران فاقد صلاحیت در دوهای ۸۰۰ متر، پرش طول، پرش سه گام و پرتاب وزنه است که باید چنین درخواست‌هایی تا ۱۱ فوریه ثبت شود که ما ورزشکاری نداشتیم. کشور میزبان می‌تواند این کار‌ها را انجام بدهد.

او خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم ۲۲ بهمن ماه بود که اسامی نهایی دوندگان اعلام شد و فدراسیون جهانی اعلام کرد که این ورزشکاران می‌توانند در مسابقات جهانی شرکت کنند و افرادی که در این لیست هستند،  ثبت نام کنند. ما هم به خاطر اینکه فقط فرزانه فصیحی سهمیه جهانی را کسب کرد و اسمش را به عنوان وایلد کارت رد کردیم، به طور کلی  ما ثبت نام را انجام داده بودیم.

مشهدی یاری تصریح کرد: از ۱۷ فوریه که برای فرزانه فصیحی دعوتنامه آمده بود، اعضای امور بین الملل فدراسیون دوومیدانی بیان کردند که ما اقدامات لازم را انجام دادیم، اما به ما ۲ ماه بعد وقت سفارت دادند و اینجا با  اعزام فصیحی به مشکل خوردیم و  برای گرفتن روادید زمان کم آوردیم. البته فصیحی می‌گوید که اگر بخش بین الملل فدراسیون دوومیدانی  به من و همسرم  اطلاع رسانی کرده بود و می‌گفت که نمی‌تواند برای ما روادید  بگیرد، ما روادید کشور صربستان را داشتیم و شاید  از طریق صربستان می‌توانستیم روادید انگلیس یا اسکاتلند را بگیریم و به مسابقات جهانی  برویم. البته من نمی‌دانم که آن‌ها می‌توانستند این کار را انجام بدهند یا نه!

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی گفت: این موضوع سابقه هم داشته و مسابقات نیویورک بوده است که روادید نتوانستند بگیرند و یکی، دو بار چنین اتفاقی افتاده و فدراسیون نتوانسته روادید بگیرد. به هر حال فصیحی حق هم دارد، چون تلاش کرده و زحمتش را کشیده و ورودی مسابقات جهانی را گرفته است، اما نتوانست برود و فشار هم برروی او آمده است.

او درباره اینکه مسئول امور روابط بین الملل فدراسیون دوومیدانی برکنار شده است، گفت: روابط بین الملل به خاطر عدم اطلاع رسانی به موقع از سوی مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی برکنار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
®®®®®
۱۲:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
چند روز دیگه میره اقامت یه کشور دیگه را میگیره هم حمله میکنن بهش .خب الان مقصر کیه
آخرین اخبار