پویش وصال یار در کردستان به اجرا در آمد

امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری، مراسم اهدای ۱۵ سری جهیزیه به مددجویان و معلولان زیرپوشش بهزیستی کردستان در قالب پویش وصال یار برگزار شد.

 آیین اهدای ۱۵ سری جهیزیه به مددجویان و معلولان زیرپوشش بهزیستی کردستان با حضور استاندار کردستان، نماینده جامعه خیران حامیان معلولین کشور و مدیران کل استان در سالن اجتماعات سرای سالمندان شهر سنندج برگزار شد.

مجید صمدیان نماینده جامعه خیران حامیان معلولین کشور در این مراسم اظهار کرد: جامعه خیرین حامی معلولین کشور در حوزه‌های مختلف خود را مکلف می‌داند موضوعات مختلف از جمله تامین جهیزیه و ازدواج آسان را پیگیری کند.

وی راه‌اندازی مجتمع‌های کارآفرینی مجمع خیرین حامی معلولین اشتغال و آموزش را از برنامه‌های این مجمع اعلام کرد و گفت: توسعه و تجهیز شیرخوارگاه‌ها و تامین مسکن مددجویان از دیگر اقدامات جامعه خیرین حامی معلولین بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

ساخت چهار هزار واحد مسکونی برای خانوارهای ۲ معلول به بالا

پویش وصال یاردر کردستان به اجرا در آمد

صمدیان خاطرنشان کرد: این مجمع با همکاری بنیاد مستضعفان و خیرین ۴ هزار واحد برای خانواده‌های دو معلول در مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده احداث کرده است.

نماینده جامعه خیران حامیان معلولین کشور با بیان اینکه وظیفه همه خیرین و دستگاه‌های مردمی، خدمت به قشر مددجویی است، گفت: خیران آینده کشور همین کسانی هستند که اکنون خدمت می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت فعلی سازمان بهزیستی هیچ زمانی فضا برای مشارکت و خدمات توسط مجموعه‌های خیرین بسته نیست.

جمع آوری ۸۰ درصدی مشارکت های بهزیستی توسط مجموعه های خیریه و غیر دولتی

مدیر کل بهزیستی کردستان  نیز در این مراسم، اظهار داشت: با نگاه ویژه‌ای که در دولت سیزدهم به اقشار محروم خاصتا افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی شده، اکنون هیچ فردی در صف انتظار دریافت خدمات مستمری نیست و همه افراد واجد شرایط تحت پوشش قرار گرفته اند.

پویش وصال یاردر کردستان به اجرا در آمد

رسولی ادامه داد: یکی از توانمندی های و ظرفیت های جامعه که در حوزه سازمان بهزیستی مورد توجه قرار گرفته، مشارکت خیرین و مردم با سازمان بهزیستی و حضور مستمر و دائم آنان است که در قالب ظرفیت های اجتماعی خدمات متنوعی به گروه های هدف ارائه شده است.

با بیان اینکه سازمان بهزیستی قریب به ۴۰۰ مرکز موسسه انجمن و تشکل را به بخش های مردمی و به صورت خیریه و غیر دولتی واگذار کرده است، گفت: بخش عمده از فعالیت ها برونسپاری شده اند و خیرین توانسته اند منشا خدمات خیر باشند.

وی از جمع آوری ۸۰ درصدی مشارکت های بهزیستی توسط مجموعه های خیریه و غیر دولتی خبر داد و گفت: این نشان از همراهی و مشارکت خیرین و عرصه خدمت رسانی در این مجموعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.