آغاز عملیات اجرایی احداث مسکن ملی برای دانشگاهیان

عملیات اجرایی احداث مسکن ملی برای ۱۱۳۰ نفر از دانشگاهیان دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز شد.

محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه، در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث مسکن ملی دانشگاهیان در کرمانشاه با اشاره به اختصاص حدود ۲۹ هکتار زمین برای احداث مسکن ملی در دانشگاه رازی، گفت : حدود ۱۳ هکتار از این زمین که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی در بلوار سرابیان واقع شده، برای ساخت واحد‌های مسکن ملی مجموعه دانشگاه رازی اختصاص پیدا خواهد کرد. همچنین حدود ۷.۲ هکتار از این اراضی صرف ایجاد زیرساخت‌های خدماتی و حدود ۸.۷ هکتار هم صرف احداث معابر، خیابان‌ها و کوچه می‌شود.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: کل متقاضیان ثبت نام کننده در طرح مسکن ملی دانشگاهیان در دانشگاه رازی حدود ۱۱۳۰ نفر بوده که برای همه آن‌ها در این طرح احداث مسکن خواهیم داشت.

احمدی در خصوص مدت زمان ساخت این پروژه هم گفت: تسطیح زمین پروژه مسکن ملی دانشگاهیان در دانشگاه رازی توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود و در ادامه در صورت همکاری بانک‌ها در مدت دو سال واحد‌ها را خواهیم ساخت.

وی با بیان اینکه بخشی از این پروژه برای ساخت خوابگاه متاهلی خواهد بود، عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تا سال گذشته جمعا حدود ۱۸ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه رازی ساخته شده، اما در مهر ماه سال قبل ۶۸ واحد خوابگاه متاهلی را کلنگ زنی کردیم که اکنون در مراحل پایانی احداث هستند.

احمدی تاکید کرد: احداث این تعداد واحد خوابگاه متاهلی چهار برابر ۵۰ سال گذشته در استان بوده است.

وی با بیان اینکه احداث ۴۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دستورکار این دانشگاه قرار دارد، عنوان کرد: دانشگاه رازی اولین دانشگاهی در کشور بود که برای ساخت خوابگاه متاهلی اقدام کرد و قدم‌های خوبی نیز در این زمینه برداشته است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه این دانشگاه تلاش می‌کند تا در راستای توسعه رفاهیات اقداماتی را انجام دهد، گفت: ساخت مسکن یکی از این خدمات است که باعث می‌شود اعضای هیات علمی در خود دانشگاه مستقر باشند، فاصله زیادی از منزل تا محل کار نداشته باشند و نیز از مهاجرت نخبگان هم جلوگیری می‌کند.

به گفته این مسئول، اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و استانداری کرمانشاه در اجرای این پروژه در کنار دانشگاه رازی بوده اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار