دستگاههای سنجش آلودگی هوای مشهد دچار خطا شدند

کارشناس مسوول بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: دستگاههای سنجش آلودگی هوا، کیفیت لحظه‌ای هوای کلانشهر مشهد برای امروز(۲۸ بهمن ماه) را آلوده اعلام کردند، در حالیکه خطای دستگاهی رخ داده است.

فرخ‌لقا امینی گفت: اکنون کیفیت هوای مشهد در شرایط آلوده قرار ندارد، این خطای دستگاهی بر اثر رطوب بالای هوا در کلانشهر مشهد رخ داده است.

وی ادامه داد: میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد برای امروز، شنبه با عدد ۱۱۶ در شرایط ناسالم و وضعیت هشدار نشان داده می‌شود که صحت نداشته و خطای دستگاهی است.

کارشناس مسوول بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم بیان کرد: البته شاخص کنونی یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۱۱۹ از ناسالم بودن هوا برای شهروندان مشهدی حکایت دارد که ناشی از خطای دستگاههاست.

امینی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

کارشناس مسوول بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار