افتتاح کارگاه گلیم بافی معلولان بهزیستی در سیرجان

کارگاه گلیم بافی معلولان بهزیستی زنان سرپرست خانوار در سیرجان افتتاح شد.

حسنعلی بردستانی رئیس اداره بهزیستی سیرجان در حاشیه این آیین گفت: در این کارگاه ۲۰ نفر از مددجویان معلول پس از دوره آموزشی لازم به بافت گلیم مشغول به کار شدند تا درآمد پایدار داشته باشند.

وی افزود: ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه بدون بهره به مددجویان و زنان سرپرست خانوار تحت عنوان وام گلیم بافی پرداخت شده است تا بتوانند ضمن اشتغال، به مرحله خودکفایی هم برسند.

بردستانی با بیان اینکه مشاغل حوزه صنایع دستی از زوایای مختلف در اشتغال تاثیرگذار است، تصریح کرد: بیشترین شاغلین در این حوزه بانوان سرپرست خانوار هستند که امکان فعالیت در یک محیط امن برای آن ها فراهم شد.

رئیس بهزیستی شهرستان سیرجان گفت: این کارگاه با هدف اشتغال و توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی گروه هدف حوزه توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی راه اندازی شده است که با سرمایه اندک توانستند یک اشتغال پایدار را برای خود فراهم کنند.

بتول آذر شب مسئول کارگاه گلیم بافی بهزیستی سیرجان نیز گفت: در این محل ۳۵ نفر از خانواده بهزیستی شامل معلولین و زنان سرپرست خانوار مشغول تولید گلیم هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم معرفی شده است و این هنر در شهرستان سیرجان نقش به سزایی دارد، بازار فروش محصول تولیدی این افراد، هم در سطح جامعه و هم در بخش‌های صنایع و معدن است و از دیگر ارگان‌ها نیز در خواست داریم از محصولات تولیدی این مددجویان حمایت کنند.

در پایان این مراسم از برخی از خیرانی که در راه اندازی این کارگاه نقش داشتند، تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار