برگزاری همایش هوش مصنوعی و آلودگی هوا در میبد

دبیر برگزاری همایش گفت: به مناسبت هفته هوای پاک، اولین همایش هوش مصنوعی و آلودگی هوا در میبد برگزار شد.

علی فتح زاده دبیر برگزاری همایش گفت: شورای مخاطرات زیست محیطی و تغییر اقلیم شهرستان میبد همایش هوش مصنوعی و آلودگی هوا را با حضور صاحبان صنایع و برخی از مدیران و مسئولان شهرستان و استان، فعالین اجتماعی، رسانه‌ها و علاقمندان عرصه محیط زیست در سالن همایش‌های مرکز تحقیقات ژنتیک شهرستان میبد برگزار کرد.

او گفت: هوش مصنوعی شاخه‌های مختلفی دارد که یکی از شاخه‌های مهم آن یادگیری ماشین است و در این ارتباط انسان‌ها در تلاشند که فرآیند یادگیری را برای ماشین‌ها نیز پیاده‌سازی کنند. همانطور که انسان بر اساس مرور زمان و کسب تجربیات می‌تواند کار‌های مختلفی انجام دهد، ماشین هم می‌تواند این فرآیند را طی کند.

 دبیر برگزاری همایش گفت: با بیان اینکه اکنون یادگیری ماشین در همه حوزه‌ها کاربرد دارد، افزود: به طور کلی حوزه عملکردی ماشین در بحث آلودگی هوا را می‌توان به سه دسته تقسیم بندی کرد. یک: پیش بینی غلظت آلاینده‌ها در چند روز آینده دو:تعیین سهم منابع آلاینده بر اساس الگوریتم‌های یادگیری ماشین سه:حوزه سلامت انسان‌ها است.

 فتح زاده گفت: همچنین با ارائه نمونه‌هایی از نتایج تحقیقات و الگوریتم‌های یادگیری ماشین تصریح کرد: دقت نتایج ماشین بستگی به کیفیت و جامعیت داده‌ها دارد. اگر داده‌های مختلف بر اساس منابع آلاینده و پارامتر‌های هواشناسی را به صورت دقیق و علمی شناسایی و به ماشین ارائه دهیم، می‌توانیم مدل‌سازی و پیش بینی خوب و دقیقی نیز توسط ماشین داشته باشیم.

علی فتح‌زاده دبیر برگزاری همایش در پایان یادآورشد: با وجود اینکه کشور ما از نظر تعداد مقالات پژوهشی در زمینه هوش مصنوعی و آلودگی هوا در رتبه ششم دنیا، که جایگاه نسبتاً مطلوبی است قرار دارد، ولی  از الگوریتم‌های جدید و به‌روز کمتر بهره برده‌ایم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار