معرفی ایران امن و گسترش صلح و دوستی با برگزاری مسابقات رالی

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی گفت: معرفی ایران امن و گسترش و تقویت صلح و دوستی از مهم‌ترین اهداف برگزاری دومین رالی بزرگ بین‌المللی از خزر تا خلیج فارس است.

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی گفت: در سال ۱۳۱۴ بنا به ضرورتی که وجود داشت، مقرر شد خدمات و تسهیلاتی به گردشگران و علاقه‌مندان به سفر ارائه شود که کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با این هدف تاسیس شد و در ادامه، با هدف رونق بخشیدن به سفر، رالی‌ها و توررالی‌هایی برگزار شد که تاکنون ادامه دارد. در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، کانون مسئولیت چندین کرسی را در نهاد‌ها و کلوپ‌های بین‌المللی بر عهده گرفت و اکنون کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی ایران یکی از مسئولان کمیته فنی فدراسیون فیا است.

وی  به برگزاری دومین رالی بین‌المللی از خزر تا خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این رالی با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران از شمال تا جنوب کشور برگزار خواهد شد. خلیج فارس نگین کشور است و ما با هدف اعتلای نام خلیج فارس این رالی را برگزار خواهیم کرد.

صوفی یادآور شد: معرفی جاذبه‌های گردشگری استان‌های بین مسیر، توسعه گردشگری پایدار، آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و سبک صحیح رانندگی، کاهش آسیب‌های رانندگی، افزایش قانونمندی رانندگان، ایجاد امید، گرامی‌داشت روز خلیج فارس، تقویت وحدت و صلح، معرفی ایران امن و… از مهم‌ترین اهداف دومین رالی بزرگ از خزر تا خلیج فارس است.

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این رالی فراهم شده و در همین رابطه دبیرخانه برگزاری رالی تشکیل شده و حامیان مالی آن نیز تعیین شده‌اند و امید داریم امسال این رالی با شکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای اجرای این رالی‌تور به این صورت است که اول اردیبهشت سال ۱۴۰۳ از استان گیلان آغاز می‌شود و در ادامه شرکت‌کنندگان از استان‌های مازندران، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، یزد و کرمان عبور خواهند کرد و به استان هرمزگان می‌رسند. در روز دهم اردیبهشت و هم‌زمان با روز ملی خلیج فارس به پایان می‌رسد و نفرات برتر این رالی بزرگ معرفی و تجلیل خواهند شد.

برچسب ها: مسابقه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار