رونمایی از کتاب آبی نفتی در تبریز

مراسم رونمایی از کتاب آبی نفتی نخستین کتاب شفاهی پیشرفت در تاریخ آذربایجان شرقی با حضور سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تبریز برگزار شد.

آقای جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مراسم رونمایی از کتاب آبی نفتی در تبریز با بیان اینکه روایت پیشرفت یک ضرورت و دارای اهمیت است گفت: باید با یک عظمتی این پیشرفت ها برای نسل جدید روایت شود تا بدانند این کشور چه انسان‌های ارزشمندی به خود دیده است.

آقای جلیلی افزود: ما یک روند ۴۴ ساله را طی کرده و اینک به اینجا رسیده ایم و این روند معمولی نبوده یعنی قدرت‌ها تمام فشار خود (جنگ، اقتصادی، تحریم و ترور) را به این ملت وارد کردند.

وی اظهار داشت: دشمنان تمامی این تلاش و این نوع فشار را در ابعاد مختلف به میدان آوردند و اینکه چرا موفق نشدند دلیلش این است که ملت ما علیرغم مقاومت در مقابل این‌ها، پیشرفت چشمگیری در عرصه‌های مختلف داشته است. 

آقای جلیلی تصریح کرد: به عنوان مثال می‌گویند امروز صادرات فلان کالا از ایران می‌تواند توازن قدرت را در اروپا بهم بزند و این یکی از واقعیات است که پشت آن قدرت ملت ایران است چرا که این مردم توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف باور می‌کنند و با تمام توان پای کار می‌آیند.

 وی با اشاره به اینکه یکی از گنج‌های ملت حفظ و شناخت تاریخ است گفت: همه می‌دانیم نقاط ضعف را با نقاط قوت برطرف می‌کنند لذا تلاش دشمن این است که این نقاط قوت ملت را بپوشاند و القای ناامیدی کند که به لطف خدا همیشه مایوس شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: جنگ به فرمایش رهبر انقلاب یک گنج بود که توانست توانمندی‌های یک ملت را شکوفا کند و به دنیا نشان دهد چون پشت این دفاع انسان‌هایی بودند که با تمام توان به میدان آمدند و اینجاست که روایت پیشرفت به اندازه روایت مقاومت ارزشمند است.

 گفتنی است کتاب آبی نفتی به عنوان نهمین جلد از مجموعه کتاب‌های روایت پیشرفت به قلم مهدی نور محمد زاده دستاورد‌ها و موفقیت‌های یک شرکت را روایت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار