رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:

تعطیلی، راهکاری برای کاهش آلودگی هوا نیست

رفیعی گفت: تعطیلی، راهکاری برای کاهش آلودگی هوا نیست و فقط تمهیدی برای کاهش مواجهه مردم با آلودگی هوا است.

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره آلودگی هوا گفت: جلسه‌ای با دیوان محاسبات کشور داشتیم و قرار شد که پیرو دو گزارشی که درباره آلودگی هوا داده بودند در مجلس ترک فعل‌ها طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی بررسی شود که پرونده به قوه قضاییه ارجاع شد و چهار مدیر در وزارتخانه‌های نفت، صمت، نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست حکم قطعی گرفتند و بنا بر این شد تا گزارش سوم دیوان محاسبات کاربردی‌تر و اجرایی‌تر باشد.

وی ادامه داد: قرار شد دیوان محاسبات به دستگاه‌ها نامه بزند و وظایفشان را یادآوری کند و آن میزان از وظایفشان که انجام نشده و در آن قصور داشتند را به آن‌ها بگویند و یک جلسه حضوری هم برای آلودگی هوا با دستگاه‌ها خواهیم داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: اجرای قانون هوای پاک صرفا محدود به روز‌های آلاینده نیست. این یک فرآیند مستمر است و هر نوع کوتاهی باعث می‌شود که در حوزه برخورداری از هوای پاک دچار مشکل شویم. بحث‌های سلامتی و ضرر و زیان‌های اقتصادی همگی باید محاسبه شوند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: تعطیلی، راهکاری برای کاهش آلودگی هوا نیست و این یک واقعیت است.

رفیعی گفت: غرض از تعطیل شدن مدارس یا دانشگاه‌ها درواقع یک تمهیدی است برای مواجهه کمتر آحاد مردم با آلودگی هوا، چون تعطیلات، آلودگی هوا را کم نمی‌کند مگر اینکه یکسری صنایع آلاینده و معادن شن و ماسه تعطیل شوند لذا باید تمهیدات سلامتی و ایمنی حوزه مردم ادامه پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار