اشعار ابن حسام ارادت او به اهل بیت (ع) را نشان می‌دهد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: شعر‌هایی که ابن حسام خوسفی سروده، نشان دهنده ارادت او به اهل بیت (ع) است.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جشنواره علمی، ادبی، فرهنگی، هنری ابن حسام شناسی خوسف گفت: مردم خوسف مردمی دیندار، ولایت مدار، با اصالت و انقلابی هستند که باید فرهنگ آن‌ها بسط داده شود.

او با اشاره به برگزاری جشنواره هفته فرهنگی خوسف، هفته کتابخوانی و جشنواره منطقه‌ای علمی، فرهنگی، هنری و ادبی افزود: در خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استان ها، کار‌های تیمی به نحو احسن انجام می‌شود.

طالبی با بیان اینکه هفته فرهنگی خوسف با برنامه‌های متنوع و خوب، با کیفیت و پربار برگزار شد، اظهار کرد: هفته فرهنگی خوسف نشان از فرهنگ غنی این شهرستان و نیز همسو بودن، همدل بودن و همگرایی دستگاه‌های متولی دارد.

معاون استاندار با اشاره به جشنواره ابن حسام خوسف و جایگاه رفیع این شاعر عارف، سالک و برجسته، بیان کرد: ابن حسام فردی ولایت مدار بود که در باب رشادت‌های امام علی علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام شعرسرایی کرده و این نشان دهنده ارادت ویژه شاعر به اهل بیت است.

او گفت: بیش از ۱۰ هزار شعر از اشعار ابن حسام در موزه بریتانیا و آستان قدس نگهداری می‌شود که بیشتر آن‌ها در مدح پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی علیه السلام سروده شده است.


بیشتر بخوانید


 طالبی تصریح کرد: در قرن هشتم و نهم بسیاری شاعران درباری شدند، ولی ابن حسام در خوسف ماند و به کشاورزی، دامداری و کسب روزی حلال مشغول شد.

برجسته بودن ابن حسام در میان شاعران کشور

حسینی فرماندار شهرستان خوسف هم در این جشنواره گفت: ابن حسام شاعری بزرگ و عابد از دیار خوسف است که مناعت طبع، اخلاق و سرودن اشعار آئینی در منقبت اهل بیت علیه السلام او را نسبت به دیگر شاعران کشور برجسته‌تر کرده است.

او افزود: خوسف سرزمین دلدادگی به صاحبان شفاعت و کرامت است که شعور و شکوهش را در محرم و عاشورا با بیل‌های آویخته و آمیخته می‌بینیم و هفته فرهنگی خوسف فرصتی است تا هویت‌ها و باور‌های مردم جان دوباره بگیرند.

حسینی از خوسف به عنوان سرزمین وابستگی به ائمه اطهار (ع) و ظهور فرهیختگانی همچون خاندان عبادی، راشد محصل ها، ابن حسام‌ها و ناقوس‌ها نام برد و ادامه داد: خوسف سرزمین خاک‌های زرخیر، پنبه مله و گل نرگس است که باید ظرفیت‌های آن هرچه بیشتر معرفی شود.

فرماندار خوسف عنوان کرد: آنچه باعث حرکت و توسعه می‌شود، هویت و باور‌ها و میراث فرهنگی یک ملت است و در هفته فرهنگی، میراث فرهنگی اصل و محور تمرکز برای حرکت رو به جلو است.

او با اشاره به ظرفیت‌های معدنی و کشاورزی این شهرستان تصریح کرد: این شهرستان سرزمین سرزندگی، حرکت و برکت است؛ دیار سنگ‌هایی که با هنر، گوهر شده و گل نرگسی که هر سال با امید به روز‌های بهتر کاشته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.