مقدماتی یورو ۲۰۲۴

کابوس گربه سیاه برای ایتالیا تکرار نشد/ پیروزی انگلیس و صعود دانمارک

تیم‌های ملی ایتالیا و انگلیس موفق شدند رقبای خود را در مقدماتی یورو ۲۰۲۴ شکست دهند.

در چارچوب مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۴، جمعه شب چند دیدار برگزار شد که مهمترین مسابقات در گروه C بود، جایی که ایتالیا و انگلیس رقبای خود را شکست دادند.

تیم ملی ایتالیا در ورزشگاه المپیکوی شهر رم میزبان مقدونیه شمالی بود که در یک دیدار پرگل و تماشایی با نتیجه پنج بر دو مهمانش که به گربه سیاه آتزوری معروف شده بود را با شکست بدرقه کرد.

متئو دارمیان مدافع تیم اینتر ابتدا ایتالیا را در دقیقه ۱۷ پیش انداخت و در ادامه فدریکو کیزا ستاره یوونتوس دو گل دیگر در نیمه اول زد تا شاگردان اسپالتی با خیال راحت به رختکن بروند. البته جورجینیو که ایتالیایی‌ها خاطره بسیار بدی از پنالتی زدن او دارند و به دلیل پنالتی خراب شده او، آتزوری جام جهانی ۲۰۲۲ را از دست داد، در این نیمه یک پنالتی برای تیمش از دست داد.

در نیمه دوم، اما ایتالیا که خیالش از بابت نتیجه راحت شده بود بازی را رها کرد و مقدونیه با زدن دو گل تلنگری به این تیم وارد کرد و آتزوری دوباره به خودش آمد و دو گل دیگر زد. راسپادوری و الشراوی در دقایق ۸۱ و ۹۳ این گل‌ها را زدند تا ایتالیا به یک پیروزی پرگل دست یابد.

ایتالیا با این پیروزی همانند اوکراین ۱۳ امتیازی و بالاتر از این تیم در رتبه دوم جدول قرار گرفت. مصاف سرنوشت ساز دوشنبه شب اوکراین و ایتالیا در آلمان می‌تواند سرنوشت دومین تیم صعود کننده از این گروه را (بعد از انگلیس صدرنشین) مشخص کند. ایتالیا برای صعود به یورو ۲۰۲۴ فقط به یک تساوی مقابل اوکراین نیاز دارد، اما اوکراینی‌ها حتما باید آتزوری را شکست دهند.

در دیگر بازی این گروه، انگلیس صعود کرده در ویمبلی لندن با دو گل مالت را شکست داد. گل اول را بازیکنان مالت به خودشان زدند و هری کین در دقیقه ۷۵ دومین گل بازی را زد تا سه شیر‌ها ۱۹ امتیازی شوند و مالت بدون امتیاز و با هشت شکست کارش را در این گروه به پایان رساند.

در سایر بازی‌های همزمان و در گروه E، لهستان و جمهوری چک به تساوی یک بر یک رسیدند و آلبانی و مولداوی هم با همین نتیجه رضایت دادند.   در جدول این گروه آلبانی با ۱۴ امتیاز صدرنشین است و صعودش را به یورو قطعی کرد. چک هم با ۱۲ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد و لهستان با یک بازی بیشتر نسبت به سایر تیم‌ها و ۱۱ امتیاز در رتبه سوم قرار دارد. با توجه به اینکه لهستان هر هشت مسابقه اش را انجام داده، دیگر شانسی برای صعود به یورو نخواهد داشت و یکی از بین چک و مولداوی ۱۰ امتیازی به عنوان دومین تیم این گروه به یورو صعود خواهند کرد.

در گروه H هم تیم ملی دانمارک در مصاف با رقیب مستقیمش اسلوونی با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید و با ۲۲ امتیاز به صدر جدول رسید. اسلوونی هم با ۱۹ امتیاز در رتبه دوم است. فنلاند با چهار گل ایرلند شمالی را شکست داد و قزاقستان هم سه بر یک سن مارینو را برد. قزاقستان ۱۸ امتیازی و رده سومی هنوز شانس برای صعود دارد و باید با اسلوونی برای قرار گرفتن در رتبه دوم و صعود به همراه دانمارک رقابت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.