اخاذی از دختر جوان با تهدید انتشار تصاویر شخصی

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از شناسایی افرادی که با اغفال دختر جوان و با تهدید قصد اخاذی از عکس‌های خصوصی وی را داشتند، خبر داد.

سرهنگ الوانی گفت: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکواییه گفت: افرادی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی با دخترم در ارتباط بوده و با اغفال وی توانسته‌اند عکس‌های شخصی او را به‌دست‌آورند.

او افزود: در‌حال‌حاضر این افراد با ارسال پیام‌های متعدد دخترم را تهدید میکنند که اگر با آنان همکاری نشود، عکس‌های شخصی اش را برای دوستان، اقوام و آشنایان ارسال و همچنین عکس‌ها را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان جنوبی افزود: به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

سرهنگ الوانی گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات علمی و هوشمندانه متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شدند.

او افزود: متهمان در بازجویی‌های فنی ماموران پلیس فتا با مشاهده مدارک مستدل و غیر‌قابل‌انکار، به بزه انتسابی اعتراف کرده و پرونده برای سیر مراحل قضایی به مراجع رسمی ارسال شد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان جنوبی گفت: این‌روز‌ها به‌علت پیشرفت تکنولوژی جرائم مختلفی در فضای مجازی اتفاق می‌افتد که یکی از این جرائم سوء‌استفاده از تصاویر خصوصی دیگران برای مقاصد شوم است.

رئیس پلیس فتای استان خراسان جنوبی ادامه داد: کاربران فضای مجازی از ارتباط با افراد ناشناس در فضای مجازی خودداری کرده و از ارسال تصاویر و اطلاعات شخصی خودشان برای افراد ناشناس به جد، خودداری کنند تا مورد سوء‌استفاده مجرمان سایبری قرار نگیرند.

او گفت: برخی از افراد با تصور این‌که در فضای مجازی شناسایی نخواهند شد، اطلاعات و تصاویر خصوصی افراد را به اشکال گوناگون به‌دست آورده و از آن برای انجام کار‌های غیر‌قانونی از جمله اخاذی استفاده می‌کنند و افراد را به دردسر‌های متعددی می‌اندازند که این تفکر آنان اشتباه است و این افراد توسط پلیس فتا شناسایی و در محاکم قضایی کشور نیز به جرم آنان رسیدگی خواهد شد.

سرهنگ الوانی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی https://cyberpolice.gov.ir مرجع کاملی از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت و در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مجرمانه در فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی را با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.