حاکمیت جوی ناپایدار طی دو روز آینده در استان اردبیل

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از حاکمیت ناپایداری‌های جوی طی امروز و فردا در بیشتر مناطق این استان با تقویت سیستم پرفشار در منطقه خبر داد.

مجید کوهی گفت: آسمان استان اردبیل در این مدت غالبا نیم ابری تا ابری بوده و از بعد از ظهر امروز تا عصر فردا (شنبه ۲۰ آبان) علاوه بر وزش باد خزری گاهی با سرعت تند و کاهش محسوس دمای هوا، در مناطقی از استان بارش باران توام با مه پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: تمرکز بارش در نوار شرقی، نواحی منتهی به استان گیلان و بخش‌هایی از مناطق شمالی استان اردبیل طی عصر امروز و امشب گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق بوده و اوج بارش از عصر امروز تا صبح فردا انتظار می‌رود. 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به احتمال بارش رگباری در مناطق شمالی استان طی این مدت رخداد مخاطرات جوی را قابل پیش بینی دانسته و بر لزوم رعایت موارد ایمنی توصیه کرده است.

کوهی بیان کرد: از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه (۲۴ آبان) ضمن پایداری شرایط جوی و حاکمیت کم فشار در سطح زمین، آسمان استان اردبیل صاف تا قسمتی ابری بوده و در طول روز‌ها دمای هوا به‌طور نسبی افزایش خواهد یافت.

او گفت: اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. بارش برف و استقرار هوای سرد از اوایل آبان ماه در منطقه معمول است، ولی در بعضی سال‌ها نفوذ توده هوای سرد عرض‌های شمالی سبب سرمایش زودهنگام و حاکمیت سرما، برف و کولاک در منطقه می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.