سومین طرح بزرگ معدنی کشور در جنوب آذربایجان‌غربی آغاز شد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز مراحل اولیه سومین طرح بزرگ معدنی کشور در جنوب استان گفت: مراحل این طرح بزرگ کشور در حوزه معادن در جنوب استان آغاز شده است.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی گفت: پس از اتمام بخش مطالعاتی این پروژه، در گام بعدی صدور مجوز‌های لازم و بهره برداری از معادن و در گام نهایی فرآوری محصولات معدنی را دنبال خواهیم کرد.

وی حوزه معدن را پیشران توسعه استان معرفی کرد و افزود: آذربایجان غربی از قطب‌ معدنی کشور بوده و بیش از ۵۳ نوع ماده معدنی همچون طلا، اورانیوم و تیتانیوم در آن شناسایی شده و بزرگترین معدن تیتانیوم خاورمیانه نیز در این استان قرار دارد.

معتمدیان با بیان اینکه بزرگترین کارخانه استخراج طلای کشور هم در تکاب واقع شده، در ادامه گفت: ۳۸ درصد شمش طلای کشور در تکاب آذربایجان‌غربی تولید می‌شود، اما متأسفانه علیرغم وجود این ثروت خدادادی، این شهرستان محروم مانده است.

استاندار آذربایجان‌غربی تحقق عدالت اجتماعی را از رویکرد‌های اصلی نظام اسلامی و دولت سیزدهم اعلام کرد و افزود: محرومیت زدایی از برنامه‌های جدی دولت در آذربایجان‌غربی بوده و با فرآوری محصولات معدنی، زمینه را برای افزایش ارزش افزوده محصولات و بهبود درآمد مردم منطقه فراهم خواهیم کرد.

معتمدیان همچنین با اعلام اینکه با شناسایی مزیت‌های هر منطقه، سرمایه گذار به استان آورده شده، اضافه کرد: حدود ۷۰۰ معدن بلاتکلیف در آذربایجان‌غربی، تعیین تکلیف شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.