افزایش تنش و موارد درگیری در محیط‌های کار آمریکا به دلیل جنگ غزه

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و حمایت آمریکا از آن باعث ایجاد بحث و جدل در محیط‌های کاری این کشور شده است.

از زمان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و حمایت آمریکا از این جنگ، کارمندان عرب و مسلمان در ایالات متحده احساس می‌کنند که به دردشان اهمیت داده نمی‌شود و از اینکه در محل کار خود مورد انتقام قرار گیرند، می‌ترسند. در همین حین، کارمندان یهودی نیز نگران افزایش یهودستیزی هستند.

به گزارش وبسایت آمریکایی آکسیوس، این وضعیت قوانین محل کار مرتبط با تنوع، برابری و شمول را که در سال‌های اخیر رایج شده، پیچیده‌تر خواهد کرد به گونه‌ای که ممکن است مدیران مجبور شوند همکارانی که در تعارض با یکدیگر هستند را از هم جدا کنند.

دو قطبی شدن دیدگاه‌ها به شبکه‌های اجتماعی که کارمندان از آن برای بیان مواضع خود در مورد جنگ غزه استفاده می‌کردند نیز کشیده شده و این نظرات منجر به اخراج آن‌ها یا سایر اقدامات انضباطی یا تنبیهی در محل کار توسط کارفرمایان شده است.

آکسیوس گزارش داد که در یک سازمان غیرانتفاعی حقوق بشری در نیویورک، یک گفتگوی گروهی درباره جنگ بین اسرائیل و حماس چنان داغ شد که مدیر اجرایی مجبور شد ایمیلی را بفرستد و خواستار خویشتنداری و خودکنترلی شود.

جوئل امرسون یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت مشاوره Paradigm به آکسیوس گفت: من هرگز این سطح از استرس، درد و آسیب شدید را در بین کارکنان ندیده بودم.

این سایت توضیح داد که برای مدتی طولانی، محیط‌های کاری نسبتاً از سیاست به دور بود، اما این موضوع حداقل از سال ۲۰۲۰ و پس از قتل "جورج فلوید" یک جوان آفریقایی تبار به دست نیروی پلیس آمریکا تغییر کرد و شرکت‌ها اجازه دادند تا کارمندان در مورد عدالت اجتماعی یا نژادپرستی صحبت کنند. اما وضعیت در خاورمیانه شرایط را بسیار سخت‌تر کرده و جنگ غزه بر مردم تأثیر گذاشته و تفرقه را به شکلی بی سابقه تقویت کرده است.

پولیتیکو نیز گزارش داده است که تاکنون اخراج‌ها بیشتر کارمندان طرفدار فلسطین را هدف قرار داده است؛ به گونه‌ای که سازمان حقوقی فلسطین مستقر در ایالات متحده گزارش داده که بیش از ۲۶۰ مورد کاری در این زمینه را رصد کرده است.

برچسب ها: نوار غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار