وزیر کشور:

باعث و بانی مشکلات مردم افغانستان آمریکا است

وزیر کشور گفت باعث و بانی مشکلات و مهاجرت مردم افغانستان آمریکا است که این کشور را به این روز کشاند و مردم چاره‌ای نداشتند جز اینکه بخشی به کشورهای دیگر مهاجرت کردند.

احمد وحیدی، وزیر کشور در جمع خبرنگاران در بوشهر پیرامون آخرین وضعیت ساماندهی اتباع خارجی در ایران گفت: این یک مسأله در جریان است که البته تلاش‌ها و تبلیغات غیر متعارفی و غیر معمولی از سوی دشمنان در این خصوص ایجاد شده و تلاش می‌کنند که فضای نزاع و تنازعی را در این حوزه نشان دهند که کار خلاف و نادرستی است.

وزیر کشور گفت: در هر حال بخشی از اتباع خارجی بدلیل مشکلاتی که داشتند و تحت هجوم قرار گرفتند که باعث و بانی همه اینها آمریکا است؛ آمریکایی که افغانستان را به این روز کشاند و ظلم‌های فراوانی به مردم افغانستان تحمیل کرد و مردم این کشور چاره‌ای نداشتند جز اینکه بخشی به کشورهای دیگر مهاجرت کردند اما اصل موضوع از طرف ما بحث ساماندهی این مهاجران است.

وی افزود: ساماندهی اتباع خارجی در کشور به این مفهوم است که در یک چارچوب نظمی که تعریف شده حضور این افراد سامان یابد و آن افرادی که غیرمجاز هستند به طور حتم نباید در کشور باشند و باید به کشور خود برگردند و کسانی که هستند باید در چارچوب‌های که تعریف شده فعالیت کنند.

وحیدی گفت: اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا یک فضای ستیز گونه را تبلیغ و ایجاد کنند مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار