سینما رسانه‌ای فوق‌العاده تاثیرگذار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سینما عنصر بسیار جذاب و نیز رسانه‌ای است که هم نسبت به جامعه مخاطب خود و هم آحاد مردم تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای دارد.

علی اصغر دریایی شنبه شب درجشن ملی سینما ویژه برنامه مهر سینمای ایران (کردستان) در شهرستان سقز، اظهار کرد: سینما روایتگری مسلط در واقعیت و حقیقت است و هنرمند متعهد باید با هنرش امید و انگیزه را به جامعه تزریق کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: سینماگر هنرمند سینمای ما می‌توانددر تعالی و پیشرفت جامعه خود در عرصه‌های مختلف اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز ما در جمهوری اسلامی وقتی از سینما صحبت می‌کنیم یعنی همان سینما و هنر متعهد، اگر چه به تفکر آزاد هم معتقد هستیم و ممکن است این ۲موضوع با هم تناقض داشته باشند اما، تعهد و مسئولیت قبل از هنرمند بودن فرد بوده و به انسانیت وی برمی‌گردد.

دریایی افزود: امروز هنرمند متعهد باید، پای هنرش را به مشکلات مردم باز کند و به مباحث مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی، تربیت فرزندان، مشکلات خانوادگی و ... پرداخته و بر جامعه تاثیر مثبت بگذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: امروز هنرمند ما هنرش باید واقعیت‌ها و فتوحاتی که اتفاق می‌افتد تبیین کرده و امید و انگیزه را به جامعه تزریق کند.

وی در خصوص سینمای‌های تجاری هالیود و بالیود نیز گفت: در این سینما‌ها هدف از فیلم سازی تنها سودآوری نیست بلکه بخشی از اهداف سیاسی و و نگاه و اندیشه‌های راهبردی خویش را در آثارشان می‌گنجانند.

در این آیین از ۲۷نفر فیلمساز و عوامل فیلمسازی استان کردستان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.