بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی جرقویه ۲

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی جرقویه ۲ امروز به بهره برداری رسید.

 مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر گفت: این نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری ۷ میلیون یورویی شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار احداث شده است.


مصطفی نورالهی افزود: در این نیروگاه ۱۸ هزار و ۲۰۰ پنل ۵۰۰ واتی نصب و ۲۱۲ هزار متر کابل کشی انجام شده تا به شبکه برق سراسری وصل شود.


اوگفت: با بهره برداری از این نیروگاه برای ۲۷۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.


نورالهی افزود: با احداث این نیروگاه سالانه در مصرف آب ۵ میلیون لیتر و در مصرف گاز ۴ میلیون متر مکعب گاز صرف جویی می‌شود و از حجم آلاینده‌ها ۱۰ هزار تن کاسته می‌شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در آیین بهره برداری از نیروگاه ۱۰ مگاواتی برق خورشیدی جرقویه ۲ با بیان اینکه۲استان اصفهان ظرفیت احداث نیروگاه خورشیدی تا ۴ هزار مگاوات را دارد گفت:در استان کارگروه ویژه‌ای شکل گرفته که همه‌ی دستگاه‌های مرتبط را مکلف به تسهیل گری در بخش توسعه نیروگاه‌های خورشیدی کرده است.


امیر رضا نقش با بیان اینکه حرکت به سمت انرژی‌های تجدید پذیر در اولویت استان است افزود: ساخت هزار مگاوات نیروگاه برق خورشیدی در دستور کار است.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی جرقویه ۲ با اشاره به اینکه در برنامه هفتم احداث ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه برق تجدید پذیر پیشنهاد شده گفت: سالانه ۵ تا ۶ و نیم درصد رشد مصرف برق داریم، اما تولید هرسال عقب‌تر از مصرف ۳ تا ۴ درصد است.


مهدی طغیانی با اشاره به اقدامات مجلس در رفع موانع سرمایه گذاری افزود دولت هم تلاش‌های خوبی در مهار تورم داشته است که ریسک سرمایه گذاری را کاهش داده است و سرمایه گذاری در بخش تولید برق با انرژی‌های تجدید پذیر را قابل توجیه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.