بهره مندی بیش از ۲۴ هزار خانوار از طرح‌های افتتاحی جهادکشاورزی

۲۴ هزار و ۲۵۴ خانوار امسال از طرح های افتتاح شده جهاد کشاورزی در خراسان جنوبی بهره مند شدند.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در برنامه زنده دروازه دولت صدا و سیمای استان گفت: در هفته دولت امسال که از دوم شهریور آغاز و تا ۸ شهریور ادامه دارد ۳۰۳ طرح به همت سازمان جهاد استان با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان به افتتاح و بهره برداری می‌رسد.

او با اشاره به اینکه این عملکرد مربوط به از دهه فجر پارسال تا هفته دولت امسال است افزود: ۹۰ هزار و ۶۵۸ نفر شامل ۲۴ هزار و ۲۵۴ خانواده از این طرح‌ها بهره‌مند شده و می‌شوند که به وسیله آن ۲۶۳ اشتغال ایجاد و برای ۵ هزار و ۶۸۰ نفر اشتغال تثبیت شده است.

جعفری بیان کرد: از نظر جغرافیایی، بیشترین طرح‌های افتتاحی به ترتیب در خوسف با افتتاح ۴۴ طرح، سربیشه با افتتاح ۳۹ طرح و نهبندان و سرایان با افتتاح ۳۱ طرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: به طور کلی ۱۷۱ طرح مربوط به اولین اولویت ما یعنی طرح‌های آب و خاک و ۱۹ طرح در حوزه تولیدات دامی است و همچنین از میان آمار کل، ۳۸ طرح مربوط به حوزه عشایری و ۲۱ طرح مربوط به حوزه منابع طبیعی است.

جعفری رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حوزه رفع تداخلات ارزی تا دولت قبل ۶۰ هزار هکتار عملکرد وجود داشت که در دوساله دولت فعلی ۸۱ هزار هکتار به آمار قبلی اضافه شده و این به معنی افزایش ۳۳ درصدی رفع تداخلات ارزی نسبت به تمام دوره‌های قبل از دولت فعلی است.

او افزود: در حوزه صدور اسناد کشاورزی ارضی در دوساله دولت فعلی نسبت به مدت مشابه در دوره قبل با افزایش هزار و ۱۰۰ درصدی رو به رو بودیم و برای حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز که حلقه مفقوده کشاورزی استان است در این دوسال بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طرح آغاز شده است. 

جعفری بیان کرد: در حوزه مکانیزاسیون که افزایش در آن به صورت دهم درصدی از ارزش بالایی برخوردار است توانستیم از آمار ۲ و ۱۳ دهم درصد در دولت قبل به آمار ۲ و ۳۳ دهم درصد در این دوسال برسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، ۷ هزار و ۴۴۶ هکتار و پارسال ۳ هزار و ۵۲۲ هکتار به سطح باغات استان اضافه شده است و هم اکنون سطح باغات در استان به ۱۰۰ هزار هکتار رسیده است.

او عنوان کرد: در این دوساله دولت فعلی ۱۶۹ کیلومتر قنوات با اعتبار بالغ بر ۱۳۱ میلیارد و افرایش ۲۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در دولت قبل، به بهره برداری رسیده و تحویل مردم داده شده است.

جعفری اظهار کرد: همچنین در دوسال اخیر در استان ۵۸۰ هزار متر مکعب استخر با اعتبار بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان ایجاد شده است که نسبت به مدت مشابه دولت قبل با افزایش ۴ هزار و ۹۵۳ درصدی مواجه بوده ایم و استفاده از راندمان آبیاری نیز در استان از ۴۵ درصد به ۴۸/۴ درصد رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.