احیای ۳۰ درصد از دشت لاله‌های واژگون چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از احیای ۳۰ درصد از دشت لاله‌های واژگون استان خبر داد.

اصغر احمدی با بیان اینکه برای تقویت و احیای گونه‌های گیاهی چهارمحال و بختیاری تاکنون اقداماتی اعم از قُرق مراتع و ممنوعیت ورود گردشگران به دشت لاله‌های واژگون استان انجام شده است، گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از دشت لاله‌های واژگون در شهرستان کوهرنگ احیا شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: از این تعداد ۲۳۰ گونه دارای خواص دارویی هستند، این گیاهان به طور معمول در مراتع در اواخر زمستان تا اوایل فصل تابستان رویش دارند.


بیشتر بخوانید


احمدی با اشاره به اینکه تمام گونه‌های مرتعی که دارای خواص دارویی هستند از جمله گیاهان غیرمجاز به شمار می‌روند، اضافه کرد: برای برداشت این گیاهان لازم است افراد از سازمان منابع طبیعی استان مجوز دریافت کنند.

وی ادامه داد: برداشت از این گیاهان تا زمانی که به رشد تکمیلی خود نرسیده‌اند مجاز نیست و در این راستا با افرادی که اقدام به برداشت و قطع گونه‌های گیاهی مانند کلوس کوهی، لاله‌های واژگون و موسیر می‌کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

احمدی با اشاره به اینکه گیاهانی مانند کلوس (کرفس کوهی) و گیاه زینتی لاله‌های واژگون از جمله گیاهان مرغوب و حائز اهمیت برای استان به شمار می‌روند، گفت: برداشت‌های بی‌رویه از این گونه‌های مرتعی و منابع طبیعی سبب شده است تا در معرض انقراض قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار