پلیس فتا آذربایجان غربی:

دوستی مجازی سبب انتشار تصاویر خصوصی شد

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: ایجاد روابط ناآگاهانه و اعتماد بی‌جا در فضای مجازی موجب آبروریزی و هتک حیثیت شد.

سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی گفت: در پی مراجعه خانمی جوان با حالت پریشان و آشفته به این پلیس مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد مزاحمت و هتک حیثیت قرار گرفته است، موضوع با جدیت مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات بعمل مشخص شد شاکی پرونده با فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام رابطه دوستی برقرار کرده و بعد از مدتی با اعتماد بی‌جا به طرف مقابل خود تصاویری از خود را در اختیار وی قرار داده است.

سرهنگ نصرتی اضافه کرد: بعد از اینکه اختلافاتی بین آن‌ها بوجود می‌آید، فرد خاطی از تصاویر در اختیار سوء استفاده نموده و با هدف انتقام‌جویی و سلب آسایش شاکی، تصاویر موجود و اطلاعاتی از وی را در اینستاگرام منتشر می‌کند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی با بیان اینکه برخی از کاربران مسئله حفظ حریم خصوصی را نادیده می‌گیرند، گفت: عدم توجه کاربران به این موضوع و انتشار تصاویر و سایر اطلاعات از خود می‌تواند زمینه ساز مزاحمت برای آنان شود.

وی با اشاره به اینکه هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش در فضای مجازی جرم است، گفت: طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هر گونه مزاحمت و سلب آسایش دیگران جرم بوده و با خاطیان این حوزه برابر قانون برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی به هموطنان گفت: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.