پیش ثبت نام ۹۲۹ نفر برای انتخابات مجلس در آذربایجان غربی

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۹۲۹ نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی داوطلب شده‌اند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: تا پایان روز ششم، ۹۲۹ نفر برای نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از طریق سامانه تعیین شده، پیش ثبت نام کرده‌اند.

رضا ابراهیمی  با تاکید بر استقبال مردمی از ثبت نام انتخاباتی برای کاندیداتوری در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در پایان ششمین روز از مرحله پیش ثبت نام در استان، ۹۲۹ نفر موفق به ثبت نام شده‌اند که ۸۹ درصد از آنان مرد و ۱۱ درصد را نیز زن هستند.

وی با بیان اینکه از ارومیه ۳۴۶ نفر تاکنون پیش ثبت نام کرده‌اند، افزود: ۵۶ نفر از بوکان، ۹۵ نفر از خوی و چایپاره، ۶۰ نفر از سلماس، ۷۵ نفر از شاهیندژ و بوکان، ۷۷ نفر از حوزه ماکو و چالدران، ۵۲ نفر از مهاباد، ۶۷ نفر از میاندوآب، ۶۷ نفر از نقده و اشنویه و ۳۴ نفر نیز از حوزه پیرانشهر و سردشت در مجموع ثبت نامی‌ها هستند.

ابراهیمی اضافه کرد: در روز ششم نیز ۲۰۸ نفر ثبت نام کرده‌اند که بیشترین آن در حوزه ارومیه با تعداد ۸۷ نفر است.

وی با اشاره به استقبال جوانان از این حوزه انتخاباتی ادامه داد: تاکنون ۴۱ درصد پیش ثبت نامی‌ها از ترکیب سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با اشاره به ترکیب تحصیلی این افراد نیز یادآور شد: ۱۴ درصد ثبت نامی‌ها دارای سطح تحصیلی دکتری، ۷۱ درصد دارای کارشناسی ارشد، ۱۲ درصد دارای مدرک کارشناسی، ۲ درصد حوزوی، یک درصد فوق دیپلم و تعداد اندکی نیز با مدرک دیپلم ثبت نام کرده‌اند.

متقاضیان داوطلبی نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌توانند امروز تا ساعت ۶ عصر در پنجره واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir و لینک «ثبت درخواست متقاضیان داوطلبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» ثبت‌نام کنند.

تکمیل فرم اطلاعات درخواست شده، بارگذاری تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر، بارگذاری تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی و یا کارت معافیت دائمی برای آقایان با سن کمتر از ۵۰ سال در صورت عدم دریافت برخط پاسخ استعلام، بارگذاری تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی برای داوطلبان ضروری است.

مدارک و شرایط لازم برای ثبت درخواست داوطلبی مجلس شورای اسلامی شامل داشتن حداقل سن ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال تمام، داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن، ممنوعیت ثبت درخواست توسط اتباع ایرانی دارای اقامت دائم کشور دیگر، ممنوعیت ثبت درخواست توسط اتباع ایرانی دارای تابعیت کشور دیگر و ممنوعیت ثبت درخواست برای افراد کسب‌کننده تابعیت ایرانی، است.

بر اساس این گزارش، جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه را دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌شوند و هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز معادل یک مقطع تحصیلی محاسبه می‌شود.

امروز آخرین روز از پیش ثبت نام متقاضیان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام به سامانه‌ای که وزارت کشور به نشانی https://keshvar.moi.ir که به همین منظور طراحی شده است، مراجعه و مدارک درخواستی را بارگذاری کنند.

همچنین متقاضیان می‌بایست ثبت‌نام خود را طی هفت روز از تاریخ ۲۷ مهر ماه امسال نهایی سازند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.