خبرنگاران پل ارتباطی مردم با مسئولان هستند

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از خبرنگاری بعنوان یکی از شغل‌های باارزش و پرفضلیت جامعه یاد کرد و گفت: خبرنگاران پل ارتباطی مردم با مسئولان هستند.

 سردار علی محمدی به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران، با قدردانی از تعامل، همکاری ها، مساعدت‌ها و پشتیبانی خبرنگاران از پلیس استان، تصریح کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران به عنوان یار و مددکار پلیس در بحث کنترل و پیشگیری از جرایم می‌توانند اثرگذار باشند و قلم خبرنگاران می‌تواند تثبیت کننده امنیت و آرامش در جامعه باشد.

وی همچنین با بیان این که خبرنگاران همانند پلیس امین جامعه اند و این امانتداری وظیفه آنان را سنگین‌تر می‌کند، اظهار داشت: دقت نظر خبرنگاران نشان دهنده تیزهوشی، علاقه به کار و ایفای درست نقش آنان است.

وی  اظهار کرد: خبرنگاری یکی از مشاغل پرارزش، پرمعنا و اثرگذار در جامعه است و ارائه اخبار و اطلاع رسانی از حوادث، رویداد‌ها و عملکرد سازمان‌ها و مسئولان از وظایف خطیر خبرنگاران در جامعه است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اثرگذاری اخبار و عملکرد پلیس در جامعه عنوان کرد: قلم خبرنگاران نافذ بوده و با ظرافت و لطافت خاصی پیام‌ها و اخبار توسط اصحاب رسانه نشر و انعکاس می‌یابد.

محمدی گفت: در پیشگیری وکنترل جرایم رسانه‌ها می‌توانند نقش اساسی را ایفا کنند چرا که هرچقدر آگاه سازی و پیشگیری اجتماعی در جامعه توسعه یابد به همان میزان نیز جرایم کاهش یافته و کنترل خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی میزان تماس‌های مردمی با سامانه ۱۱۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: در ۴ ماهه سالجاری تعداد ۹۴۲ هزار و ۹۶۹ مورد تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی استان برقرار شده که از این تعداد ۳۵۲ هزار و ۹۲۲ عدد تماس عملیاتی شده است و رضایتمندی ۸۸ درصدی در این حوزه داریم.

به گفته وی رتبه استان در وقوع جرم سرقت، ۲۹ بوده که در سال جدید وقوع جرم سرقت در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کنترل و کاهش یافته و در این مدت تعداد ۲هزار و ۹۵۹ سارق دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به وضعیت ترافیک در استان از کاهش آمار فوتی‌ها بر اثر وقوع تصادفات جاده‌ای در استان در سالجاری خبر داد و گفت: در بحث کاهش ترافیک در مرکز استان بخصوص هسته مرکزی شهر تبریز پلیس استان در مقام مطالبه گر است.

محمدی با بیان اینکه پلیس به تنها مسئول موضوع ترافیک نیست، گفت: عدم وجود پارکینگ‌ها و عدم مدیریت شهری مناسب در کنار جرایمی که بازدارنده نیست باعث بروز ترافیک در شهر می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان باید به قوانین و مقررات شهری و اجتماعی احترام بگذارند، گفت: برای حل مشکل ترافیک تبریز باید یک اجماع جمعی در کنار پلیس اتفاق بیفتد و در این زمینه نیازمند همکاری و یاری اصحاب رسانه هستیم.

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش جامعه خط قرمز پلیس است، یادآور شد: در سال جدید تعداد ۹۸ اراذل و اوباش دستگیر و ۲۳۸ نفر از اراذل و اوباش شناسنامه دار نیز احضار و از آن‌ها تعهد اخذ شده است.

سردار محمدی در ادامه تشریح اقدامات پلیس برای برقرار امنیت در جامعه از کشف و توقیف ۱۹ قبضه سلاح جنگی از فردی در این استان خبر داد و گفت: در هفته گذشته ۱۲ تن از اراذل و اوباش که اقدام به ایجاد رعب و وحشت در سطح شهر می‌کردند دستگیر شده و از آن‌ها تعدادی سلاح سرد و گرم کشف شد.

 

برچسب ها: پلیس ، خبرنگاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.