تعزیه نباید فقط به محرم و صفر ختم شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری تعزیه نباید فقط به محرم و صفر ختم شود، بلکه می‌توان آن را به کل اعیاد و مناسبت‌ها در طول سال تسری داد.

محمدحسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نسخ‌های قدیمی تعزیه را با شعر‌های جدید تلفیق و به محتوا‌های روز نزدیک کرد تا برای نسل جوان نیز از جذابیت لازم برخوردار باشد.

او افزود: در گذشته تعزیه برای اعیاد قربان و غدیر، ولیعهدی امام رضا (ع) و ده‌ها مناسبت مذهبی دیگر نیز اجرا می‌شد، اما اکنون فقط به محرم و صفر اختصاص یافته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: می‌توان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان و انجمن شاعران تعزیه را به لحاظ فنی و محتوایی غنای جدیدی بخشید و آن را با نیاز‌های روز همخوانی داد تا جذابیت خود را برای نسل جوان داشته باشد.

حسین زاده بیان کرد: پیرغلامان عمری را به عشق امام حسین (ع) نوکری کرده اند و هنر تعزیه را با همان اصالت و قوا و پایبندی بر سنت‌ها نگه داشته اند، عشق و اراداتی که تعزیه خوان‌ها و نوکران و پیرغلامان به اباعبدالله الحسین (ع) داشته اند را باید حفظ کرد.

او تصریح کرد: در کنار آن می‌توان برای نیاز امروز جوانان و نوجوانان استان، جذابیت‌های هنر تعزیه را با کمی نوآوری مبتنی بر همان سنت‌ها و آیین‌های گذشته ارتقا داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار