ساماندهی دستفروشان با اختصاص اماکن رایگان در گرگان

شهردار گرگان از اختصاص اماکن و فضاهای رایگان به منظور ساماندهی دستفروشان شهر خبر داد.

سید محمدرضا سیدالنگی صبح امروز سه شنبه در گفتگو با برنامه رادیویی روزنه گفت: خدمات شهری یکی از معاونت‌های مهم شهرداری است که وظایف بسیاری دارد و زیباسازی شهری، نامگذاری معابر، نظافت و آراستگی شهر، ساماندهی آرامستان و پایانه‌ها و ... بخشی از خدمات این معاونت است.

سیدالنگی ایجاد انضباط شهری و ساماندهی سد معبر را از جمله وظایف معاونت خدمات شهری برشمرد و افزود: بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون، شهرداری‌ها مکلف هستند با افرادی که سطح پیاده رو و یا معابر را اشغال می‌کنند برخورد کند.

او گفت: در کنار این تکلیف قانونی، اما ما باید موضوع معیشت و امرار معاش مردم به ویژه اقشار کم درآمد و آسیب پذیر اقتصادی را هم در نظر داشته باشیم.

شهردار گرگان بیان کرد: نظم بازار‌های هفتگی در پی بروز ویروس کرونا برهم خورد و باعث شد افراد بسیاری برای کسب درآمد و روزی حلال به معابر روی آورند.

سیدالنگی در خصوص ساماندهی دستفروشان گفت: با همکاری پلیس راهور و انتظامی مکان‌هایی را شناسایی کرده ایم و این اماکن را به صورت رایگان در اختیار دستفروشان قرار خواهیم داد.

او در مورد ساخت و ساز شهری نیز گفت: قانونگذار به شهرداری اجازه داده پروانه ساختمانی را صادر کند و شهروندان پس از دریافت پروانه مجوز تخریب ملک و ساخت و ساز را خواهند داشت.

شهردار گرگان ادامه داد: ساخت و ساز را به چشم اقتصاد شهر هم می‌بینیم که می‌تواند به رونق اشتغال و تجارت شهر کمک موثری داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.