فرماندار مهاباد:

محدوده ۵۱ روستا در مهاباد افزایش یافت

فرماندار ویژه مهاباد گفت: محدوده ۵۱ روستای این شهرستان با مساحت ۱۳۶ هکتار در راستای کمک به توسعه روستا‌ها افزایش یافته است.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در نشست مشورتی با دهیاران بخش مرکزی گفت: روند الحاق اراضی به محدوده روستا‌ها با هدف تولید مسکن و ایجاد نواحی صنعتی در جوار روستا‌های شهرستان تسریع یافته و این روند ادامه دار خواهد بود.

وی با تاکید بر استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن اضافه کرد: امسال ۹۲۲ واحد مسکن روستایی با مشارکت شهروندان در سطح روستا‌ها احداث و یا مقاوم سازی خواهد شد و اهالی روستا برای مقاوم سازی واحد‌های خود و دریافت وام‌های کم بهره اقدام کنند.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: حفظ و صیانت از اراضی ملی و مراتع و همچنین جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز یکی از مطالبات مهم فرمانداری از دهیاران است که باید نسبت به آن اهتمام جدید داشته باشند.

عباسی از جمع آوری مدارس کانکسی در سطح روستا‌ها خبرداد و گفت: تمام روستا‌هایی که بالای ۱۰ دانش آموزان دارند، باید کلاس‌های کانکسی آن جمع آوری و نسبت به احداث ساختمان اقدام خواهد شد.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت طی نیمه نخست سال جاری، اضافه کرد: پوشش اینترنت در تمام روستا‌ها یکی از مطالبات مهم و به حق اهالی روستا‌ها بوده و با توجه در پیش بودن انتخابات تلاش می‌کنیم این زیرساخت را در کل شهرستان فراهم کنیم.

عباسی در ادامه با اشاره به آغاز روند انختاباتی مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: بخشداران و دهیاران در جلب مشارکت حداکثری مردم و افزایش شور و نشاط اجتماعی در روستا‌ها برای حضور در انتخابات نقش مهم و برجسته دارند.

وی با بیان اینکه در چهارچوب وظایفی که برعهده دهیاران است روستا‌ها باید در جنبه‌های مختلف امنیتی، سیاسی و فرهنگی نقش ایفا کنند، گفت: دهیاران به عنوان بازوان توانمند و مجری سیاست‌ها و برنامه‌های کلان دولت در روستا‌ها باید برای بالا بردن سطح آگاهی روستاییان در راستای سوق دادن مردم برای انتخاب فرد اصلح تاثیر گذار باشند.

در ادامه جلسه که با حضور دهیاران بخش مرکزی مهاباد برگزار شد مطالب و مشکلات دهیاری‌ها مطرح و نسبت به رفع برخی از مشکلات آنان تصمیم گیری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.