ورود ۹ کالای ایرانی به عراق ممنوع شد

سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که با توجه به تصمیم نهایی شده از سوی دولت عراق، تا اطلاع ثانوی صادرات ۹ کالا به این کشور ممنوع است.

سازمان توسعه تجارت ایران با ارسال نامه‌ای به اتاق بازرگانی تهران از ممنوعیت ورود ۹ محصول کشاورزی به عراق خبر داد و خواستار اطلاع‌رسانی در این مورد به فعالان اقتصادی شد.

براساس این نامه واردات گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، خیار، پیاز، کدو، بادمجان، هندوانه، طالبی و بامیه به عراق تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است. این تصمیم مصوبه شورای وزیران اقتصاد است که به پیشنهاد وزارت کشاورزی و به دلیل فراوانی تولید داخلی گرفته شده است.

عبدالامیر ربیهاوی، رایزن بازرگانی ایران در بغداد، با اعلام این خبر عنوان کرده است که ابلاغیه ممنوعیت واردات این ۹ محصول که در پانزدهمین نشست شورای وزیران اقتصاد عراق گرفته شده، از سوی دفتر فواد حسین، معاون نخست‌وزیر این کشور، صادر شده است و تا اطلاع ثانوی ورود این محصولات به عراق ممنوع خواهد بود. موضوعی که باید مورد توجه صادرکنندگان ایرانی قرار گیرد.

با توجه به جزئیات ارائه شده از سوی رایزن ایران در عراق، به نظر می‌رسد که این برنامه به شکل سراسری انجام شده و واردات این محصولات از طرف دیگر کشور‌ها به عراق نیز ممنوع خواهد بود و مسئله فقط مربوط به تجار ایرانی نمی‌شود.

بر اساس برآورد‌های انجام شده، عراق پس از چین، دومین مقصد صادراتی کالا‌های ایرانی به حساب می‌آید و در سال‌های گذشته سبد متنوعی از کالا‌های ایرانی به این کشور صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصظفی
۰۰:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
یعنی در این ایران این مملکت که در و پیکر نداره یک نفر نبود قبل از فصل کاشت با مقامات عراقی در مورد صادرات سال جاری گفتگو کنه و میلیاردها دلار به کشور خسارت نزنه وله کشاورزان خبر ممنوعیت را قبل از کاشت بده تا میلیاردها لیتر آب هم به هدر نره و میلیاردها دلار خسارت به اقتصاد ملی و بعدش به قشر کشاورزن زنه تا این دفعه کاملا این قشر صیفی کارنابود نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
عراق ظرفیت تولید برای بازار مصرف خود را ندارد.منتها از ایران نمی خرد.از عربستان و دیگر کشورهای عربی و ترکیه وارد می کند.این اگر چه به نفع بازار ایران و مردم ایران است اما این را نیز می رساند که اعراب گوشت هم را بخورند استخوان هم دور نمی اندازند و ایران هر چه از گوش و گلوی مردم خود بر ید و داد به عراق و سوریه ،اونها قدر دان نیستند.سوریه هم بزودی همین کار را در همه جوانب خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
برای مصرف کننده داخلی فرق نمیکنه چون ارزانش نمی کنند ومیرزنش بیابان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
به جهنم به درک
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
این کار عراق بخاطر کمک ب کشاورزانش هست.کاشکی مسئولین ما هم یاد بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
با این وجود باز فکر نکنم دلالها که خیلیهاشون پیش خرید کردن یا درآمدشون از همین دلال بازیه بگذارن تو کشورمون قیمتش پایین بیاد حتی میگذارند بگنده ولی ارزون دست ملت نمیرسونن !
واقعا الان به جز این موارد میوه واقعا خیلی گرونه و عین قبل نمیشه رفت و پر کرد و خرید . الان باید از هر چیزی چند دونه برداری که اونم باز آخر میبنی قیمتش .... ! چی بگم که هرچیزی رو بخوایم بگیم همینطوره !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
دقیقا هر سال عراق این کار را می کند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین پیروند
۱۵:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
واردات به عراق ممنوع شده..جلل الخالق
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
خب خدارو شکر. حداقل امسال گوجه فرنگی و طالبی و بامیه و اینایی که ممنوع شد برن عراق رو خودمون میخوریم. قبلا خوباش اونور بود بداش و ما میخوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
اربعین نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
خیلی هم خوب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
ای کاش مصالح ساختمانی نیز را نیز شامل میشد تا شاهد کاهش قیمت میلگرد و سیمان و... میشدیم .
آخرین اخبار