انتظار ۱۵ ساله بهره‌برداری از سد باباحیدر در یک قدمی پایان

استاندار چهارمحال و بختیاری روز جمعه در بازدید از سد باباحیدر و ارزیابی مطلوب از عملکرد قرارگاه خاتم در اجرای طرح ابراز امیدواری که بزودی سدغدیر باباحیدر وارد فاز بهره‌برداری شود.

غلامعلی حیدری در بازدید میدانی از سد غدیر باباحیدر روند اجرای این سد طی ۲ ماه اخیر را پرشتاب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: عملیات احداث این طرح از تیرماه سال ۱۳۸۷ آغاز شد و اجرای این طرح در طول این سال‌ها با فراز و نشیب‌های بسیاری روبرو بوده است که پس از سفر استانی رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری پیشرفت این سد سرعت گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اهتمام دولت سیزدهم بر این است که این طرح تا پایان امسال تکمیل شود و مردم منظقه از منافع آن برخوردار شوند.


بیشتر بخوانید


احداث سد باباحیدر شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری نزدیک به ۱۴ سال به طول انجامیده است، اما این طرح با همت دولت سیزدهم و تزریق اعتبار مناسب بزودی بهره‌برداری می‌شود.

سد غدیر باباحیدر در فاصله ۴۷ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری بر روی رودخانه سراب قرار گرفته است.

این سد قرار است آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان فارسان را تامین کند و به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری مخزن این سد به عنوان طرح پدافندی در موارد بحرانی و ضروری آب شهرکرد را نیز تامین می‌کند.

منبع اصلی آب این طرح از ۲ سرشاخه سراب و بردی تشکیل شده که شاخه اصلی آن از سرشاخه سراب است که از طریق چشمه‌ای به همین نام تغذیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.