چهاردهمین جشنواره سنتی گل غلتان در امیریه دامغان برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان از برگزاری چهاردهمین جشنواره گل غلتان در شهر امیریه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره زنده نگه‌داشتن آیین نیاکان و کمک به رونق گردشگری است.

اکبر پور ضمن بیان اینکه چهاردهمین جشنواره گل غلتان در شهر امیریه دامغان برگزار می‌شود، ابراز داشت: بنای تاریخی ارگ سپهسالار و بنای دختر ناصرالدین شاه میزبان این مراسم است.

وی افزود: این جشنواره ضمن زنده نگه داشتن آئین نیاکان به ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری و رونق گردشگری و اقتصادی منطقه نیز می‌تواند کمک کند و همچنین به ایجاد شور و نشاط اجتماعی نیز بین مردم تبدیل شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان بابیان اینکه این جشنواره‌ها می‌تواند فرصت خوبی را برای کارآفرینی فراهم کند، ابراز داشت: با برگزاری این جشنواره‌ها ظرفیت‌های گردشگری شهر امیریه دامغان نیز به عموم مردم شناسانده خواهد شد.

اکبر پور ضمن بیان اینکه برگزاری این جشنواره طی سه روز متوالی سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت ماه فصل رویش گل‌های محمدی برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: این مراسم در امیریه قدمت صد ساله دارد و سال ۸۹ در زمره نخستین آثار معنوی استان سمنان ثبت ملی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.