توزیع ۲۰ هزار نهال در حوزه‌های هدف ترسیب کربن گلستان

معاون فنی و آبخیزداری گلستان گفت: ۲۰ هزار نهال مثمر و غیر مثمر در حوزه‌های هدف ترسیب کربن استان بین جوامع محلی توزیع شده است.

محمدرضا نقوی گفت: نهال‌های صنوبر، گردو، گیلاس و گلابی در بین جوامع محلی روستا‌های هدف ترسیب کربن با هدف زراعت چوب و ایجاد باغ سال گذشته توزیع شده است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: سال گذشته بیش از ۴ هزار اصله گل محمدی و ۱۲۱ هزار نشاء گیاهان دارویی مثل آویشن و اسطوخدوس نیز توزیع شده است.

او ادامه داد: نهالکاری مثمر و غیر مثمر، کشت گیاهان دارویی، برگزاری دوره‌های آموزشی، تشکیل صندوق‌های خرد اعتباری روستایی، بانکت بندی و اصلاح اراضی شیب دار از جمله اقدامات انجام شده در اجرای این طرح است.

نقوی با تاکید بر اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، گفت: طرح‌های ترسیب کربن مدل موفق طرح‌های مشارکت مردمی در منابع طبیعی گلستان است و هدف ترسیب کربن مشارکت جوامع محلی، حفاظت از منابع طبیعی و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با تاکید بر اینکه مردم مهمترین نقش را در مراقبت از منابع طبیعی دارند، افزود: اثر بخشی طرح ترسیب کربن در جهت حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی، اشتغالزایی، افزایش دانش منابع طبیعی و زیست محیطی در منطقه دیده می‌شود.

 طرح ترسیب کربن با هدف رسوب گذاری کربن برای افزایش پوشش گیاهی در برابرگاز‌های گلخانه‌ای اجرا می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.