فرانسه استفاده از تیک‌تاک چینی را روی تلفن‌های همراه کاری ممنوع کرد

فرانسه می‌گوید به دلیل عدم امنیت کافی، استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها مثل تیک‌تاک و نتفلیکس را روی تلفن‌های همراه کارمندان دولت ممنوع کرده است.

دولت فرانسه استفاده از برخی اپلیکیشن‌های سرگرمی را بر روی گوشی‌های همراه کاری متعلق به حدود ۲.۵ میلیون کارمند دولتی در سراسر کشور ممنوع کرد.

روزنامه محلی فیگارو فرانسه گزارش داد دولت فرانسه معتقد است برنامه‌هایی مثل تیک‌تاک و نتفلیکس «از سطح امنیت کافی» برای نصب شدن روی تلفن و رایانه های دولتی برخوردار نیستند؛ بنابراین فرانسه به لیست کشور‌های غربی پیوست که محدودیت‌هایی را برای استفاده از اپلیکیشن چینی تیک‌تاک در نظر می‌گیرند. قانون‌گذاران آمریکایی ادعا می‌کنند این اپلیکیشن اطلاعات شخصی ۱۵۰ میلیون کاربر آمریکایی را جمع‌آوری کرده و قصد دارد به دولت چین تحویل دهد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست روزانه در این خصوص گفت: «دولت چین اهمیت زیادی برای حفاظت از حریم خصوصی و داده‌های شخصی قائل است. ما هرگز از شرکت‌ها یا افراد نمی‌خواهیم داده‌های ذخیره شده در خارج از کشور را جمع‌آوری کرده و با ما به اشتراک بگذارند». وی در ادامه گفت آمریکا تا کنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه رسانه اجتماعی تیک‌تاک تهدیدی برای امنیت ملی آمریکاست ارائه نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
فاتحه آزادی در فرانسه خیلی وقت پیش خونده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
نماینده بوق مجلس می خواند فیلتر تلگرام و اینستا را بردارند ستون پنجم در ایران جولان می دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
خودت فهمیدی چی نوشتی
آخرین اخبار