وزیر علوم:

پیشرفت کشور در گرو نگاه ویژه به حوزه دانش بنیان است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پیشرفت کشور در گرو توجه و نگاه ویژه به مبحث دانش بنیان شدن حوزه‌های مختلف است.

محمدعلی زلفی‌گل شامگاه دوشنبه 22 اسفند در بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گفت: با توجه به شعار سال «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» باید دانشگاه‌ها به عنوان خاستگاه تولید علم، نقش آفرینی ویژه‌ای در تحقق این شعار داشته باشد.

وی بر بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور فعال در دانشگاه از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تأکید کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین از تعدادی شرکت دانش بنیان و واحد فناور دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بازدید کرد.

مطابق داده‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، در این دانشگاه ۱۰ شرکت دانش بنیان و ۵۲ هسته و واحد فناور مشغول به فعالیت هستند.

همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از طرح آزمایشی پلنت صنایع غذایی دانشگاه گفت: دانشگاه باید به عنوان واحد تحقیق و توسعه صنایع مختلف عمل کرده و برای رفع چالش و مشکلات آن‌ها اقدام کنند.

او خاطرنشان کرد: تاکنون دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با داشتن ظرفیت علمی بالا توانسته است نیروی انسانی متخصص زیادی را به جامعه تقدیم کند.

زلفی گل در بازدید از پروژه در حال ساخت آزمایشگاه تحقیقات هسته‌ای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هم گفت: تلاش خواهیم کرد تا با تخصیص اعتبار لازم برای شتاب بخشیدن در تکمیل این پروژه و طرح آزمایشی پلنت صنایع غذایی اقدام کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوریدر بدو ورود به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ضمن غبارروبی مزار شهید گمنام، نهالی در محوطه پردیس قدیمی‌ترین دانشگاه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی کشور غرس کرد.

محمدعلی زلفی‌گل از روز گذشته برای شرکت در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه گنبدکاووس، دیدار با مسوولان ارشد استان گلستان و بازدید از دانشگاه گلستان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به این استان سفر کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.