۴۰ هزار شغل دانش بنیان توسط پارک‌های علم و فناوری در کشور ایجاد شده است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۴۰ هزار شغل دانش بنیان توسط پارک‌های علم و فناوری در طول یک سال گذشته در کشور ایجاد شده است.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه افتتاح مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۵۲ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد.

او اظهار داشت: ۲۲۰ مرکز رشد در دانشگاه‌های مراکز استان‌ها و دانشگاه‌های کلان شهر‌ها تاسیس شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به قانون جهش تولید که مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرده، اکثر وزارت خانه‌ها مکلف شدند که آیین نامه دانش بنیانی خود را در هیات دولت مصوب کنند، که در کمیسیون علمی دولت یعنی وزارت علوم تصویب می‌شود.

او ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری برای همه وزارت خانه‌ها پیش بینی شده که ثمر آن سال‌های بعد محقق خواهد شد.

زلفی گل افزود: خوشبختانه مجلس در کمیسیون تلفیق موافقت کرده پنج درصد از مجموع اعتبارات هر دانشگاه برای امور فرهنگی هزینه شود که این مبلغ قابل توجهی است که در بودجه سال ۱۴۰۲ مصوب شده است.

او اظهار داشت: این بودجه در اختیار روسای دانشگاه و نهاد رهبری قرار خواهد گرفت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جایگاه دانشگاه آیت الله بروجردی (ره)، گفت: دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) یک دانشگاه جامع است که می‌تواند در همه عرصه توسعه یابد برای رشد دانشگاه بایستی به طرح آمایش استانی توجه شود.

زلفی گل افزود: رشته‌هایی باید در دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) تدریس شود که مشابه نداشته باشد و در استان این رشته‌ها ضرورت داشته و متقاضی داشته باشد.

او اظهار داشت: برای رشد دانشگاه باید بستر سازی سخت افزاری و نرم افزاری با سلایق مختلف در استان پوشش داده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: برای توسعه دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) جذب اعضای هیات علمی و احداث خوابگاه‌ها و سالن‌های ورزشی ضروری است.

او افزود: یک بخش از نیاز‌های فرهنگی دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) با افتتاح مسجد دانشگاه و استفاده تشکل‌های دانشجویی از فضای مسجد محقق خواهد شد، طرح‌های نیمه تمام دانشگاه نیز با استفاده از اعتبارات استانی و ملی و اعتبارات سفر رییس جمهور تکمیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.