افزایش شمار جان‌باختگان رانش زمین در برزیل

شمار جان‌باختگان حادثه رانش زمین در برزیل به ۴۴ نفر افزایش یافت و و هنوز از سرنوشت ۳۸ تن دیگر اطلاعی در دست نیست.

شمار جان‌باختگان حادثه رانش زمین در برزیل به چهل و چهار نفر افزایش یافت.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از ۶۸۰ میلی متر باران در ۲۴ ساعت در سائو سباستیائو، یک استراحتگاه ساحلی در حدود ۲۰۰ کیلومتری سائوپائولو بارید که بیش از دو برابر بارندگی ماهانه است.

تا کنون، جسد چهل و چهار نفر از زیر گل و لای بیرون کشیده شده است و هنوز از سرنوشت سی و هشت تن دیگر اطلاعی در دست نیست و جستجو‌ها برای یافتن مفقود شدگان همچنان ادامه دارد.

دفتر فرمانداری سائوپائولو با بیان اینکه ۱۷۳۰ نفر به طور موقت از خانه‌های خود خارج شده اند و ۷۶۰ نفر بی خانمان هستند، افزود: عملیات جستجو و نجات بی وقفه ادامه دارد.

مسئولان منطقه با توجه به شمار بالای مفقود شدگان این احتمال را می‌دهند که تعداد جانباختگان این حادثه از مرز هفتاد تن نیز فراتر رود.

به گفته مقامات محلی، ۲۵ نفر از جمله ۶ کودک در بیمارستان‌ها تحت مداوا هستند که حال هفت نفر وخیم است. نزدیک به هزار امدادگر، ۵۰ خودرو و ۱۴ هلیکوپتر به محل حادثه اعزام شده اند.

رئیس جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، که روز دوشنبه بر فراز منطقه فاجعه پرواز کرد، نسبت به خطرات ساخت و ساز‌های شهری واقع در پای تپه ها، مانند آن‌هایی که در سائو سباستیائو شسته شده اند، هشدار داد.

مرکز ملی نظارت و هشدار بلایای طبیعی برزیل (Cemaden) تخمین می‌زند که ۹.۵ میلیون نفر در مناطق مستعد رانش زمین یا سیل زندگی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها فاقد زیرساخت‌های اولیه بهداشت هستند.

برزیل، که از اثرات تغییرات آب و هوایی رنج می‌برد، با بلایای طبیعی مکرر مواجه است، مانند فوریه ۲۰۲۲ در پتروپلیس در ایالت ریودوژانیرو، که در آن بیش از ۲۳۰ نفر در پی باران‌های شدید جان خود را از دست دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار