فراخوان سازمان غذا و دارو برای واردات ۲۵ قلم دارو

سازمان غذا و دارو با توجه به افزایش مصرف برخی از اقلام دارویی و پیشگیری از هرگونه اخلال در دسترسی بیماران به دارو برای واردات ۲۵ قلم دارو فراخوان صادر کرد.

با عنایت به افزایش مصرف برخی از اقلام دارویی و پیشگیری از هرگونه اخلال در دسترسی بیماران به دارو و افزایش موجودی کشور، با توجه به سیاست‌های این اداره کل در تاأمین دارو‌های فوریتی، موارد زیر به اطلاع می‌رسد. بدیهی است تمام شرکت‌های متقاضی موظف به رعایت کلیه مفاد زیر هستند:

تمام شرکت‌های متقاضی تامین دارو‌های لیست پیوست، صرفا پیشنهاد قیمت ارزی خود را به این اداره کل ارسال کنند و قیمت فروش به پخش بر مبنای ضابطه قیمت گذاری انجام خواهد شد.

مقتضی است در ستون‌های مربوط به قیمت واحد دارو فقط یک عدد درج شود و از نوشتن واحد ارزی در کنار عدد جداخودداری شود. قیمت ارزی به ازای هر واحد دارو به یورو ذکر شود.

ملاک تصمیم گیری و انتخاب شرکت برنده فراخوان، تاییدیه منبع واردات، قیمت ارزی و سابقه واردات و عمده فروش تایید شده، عدم داشتن تعهدات ایفاد نشده از مجوز‌های قبلی و عملکرد شرکت می‌باشد.

تمام  مسئولیت‌های قانونی حفظ کیفیت کالا از مبدا تا مقصد مانند رعایت شرایط ویژه حمل و نگهداری و مستندات مربوط به آن و عوارض احتمالی دارو طبق ضوابط بر عهده واردکننده دارو خواهد بود.

از آن جا که ارائه پیشنهاد قیمتی و ثبت درخواست به منزله ایجاد تعهد برای شرکت پذیرفته شده جهت تامین دارو‌های فراخوان است، پس از اعلام کتبی اداره کل دارو به شرکت وارد کننده، در صورت عدم تامین به موقع یا انصراف از تامین دارو، شرکت مربوط در نوبت اول به مدت سه ماه از حضور در کلیه فراخوان‌های قیمت محروم و در صورت تکرار در خصوص ادامه فعالیت آن شرکت در کمیسیون قانونی ساخت و ورود تصمیم گیری خواهد شد. همچنین اولویت با برند‌های معتبر و دارای تأییدیه‌های بین المللی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار