آغاز مراسم معنوی اعتکاف در قزوین

مسوول ستاد مردمی اعتکاف در قزوین با اشاره به آغاز آئین معنوی اعتکاف، گفت: ۵۶ مسجد در شهر‌ها و روستا‌های استان میزبان معتکفان هستند.

حجت الاسلام علی عباسی مسوول ستاد مردمی اعتکاف در قزوین گفت: پس از سه سال شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن مراسم اعتکاف، امسال اولین سالی است که مراسم معنوی اعتکاف در مساجد و به صورت مردمی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه اعتکاف هر ساله در ایام البیض (۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب) برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراسم معنوی یک فرصت بسیار مناسب برای اندیشیدن و خودسازی انسان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: خوشبختانه امسال حضور گسترده جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف از نکات ارزشمند برگزاری این سنت حسنه به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: این مراسم در ۲۳ شهر و روستای استان در حال برگزاری است و در این سه روز برنامه‌های متعددی از جمله برپایی سخنرانی، نماز جماعت، برپایی جلسات تلاوت قرآن و ادعیه و محافل انس با قرآن پیش‌بینی شده است.

به گفته این مسوول، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در شهر قزوین معتکف شدند که از این تعداد ۳۵۰ دانش آموز دختر و ۱۰۰ دانش اموز پسر هستند.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به مساجد محل برگزاری اعتکاف در شهر قزوین، یادآور شد: مسجد النبی ویژه برادران معتکف و مساجد جامع، امام خمینی (ره)، محمدرسول الله و مسلم بن عقیل ویژه خواهران در قزوین میزبان معتکفان است.

وی یاد آور شد: این مراسم قبل از اذان صبح روز ۱۳ ماه رجب آغاز و تا اذان مغرب روز ۱۵ رجب ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.