معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نشست خبری مطرح کرد؛

اتباع غیرمجاز بر اساس قانون طرد می شوند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از شناسایی بیش از ۱۴ هزار تبعه افغانستانی غیرمجاز در این استان خبر داد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از شناسایی بیش از ۱۴ هزار تبعه افغان غیرمجاز در این استان خبر داد و گفت: اتباع غیرمجاز براساس قانون به تدریج طرد می‌شوند.

احمد ریواده در نشست خبری از تمدید مجوز اتباع قانونی در این استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۱۶هزار تبعه قانونی و مجاز در شهرستان‌های مختلف استان حضور دارند.

وی با اشاره به موج جدید ورود اتباع غیرمجاز در استان و کشور از اجرای طرح شناسایی اتباع غیرمجاز خبر داد و افزود: در جریان این طرح بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ تبعه غیرمجاز در استان شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه مراحل طرد اتباع غیرمجاز در حال انجام است تصریح کرد:براساس قوانین بین‌المللی اتباع غیرمجاز شناسایی و پس از طی مراحل قانونی طرد می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: این اتباع غیرمجاز به صورت هفتگی و پس از طی تشریفات قانونی مطابق قوانین طرد می‌شوند.

ریواده با بیان اینکه اتباع مجاز می‌توانند به کار و زندگی خود بپردازند اضافه کرد: در استان سمنان برخی از واحدهای تولیدی نیازمند نیروی کار هستند و این واحدها می‌توانند از اتباع مجاز و مجوزدار استفاده کنند.

وی با اشاره به تحصیل اتباع در مدارس و دانشگاه های استان خاطرنشان کرد: امسال در تعدادی از دانشگاه های استان دانشجوی خارجی پذیرش شد و این دانشگاه ها از این فرصت و ظرفیت اتباع می‌توانند بهره‌مند شوند.

معاون استاندار سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با فرآیند طرد اتباع غیرمجاز گفت: در حال حاضر به صورت هفتگی به طور متوسط بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تبعه غیرمجاز طرد می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.