جاری شدن سیل در فیلیپین دست کم ۲۵ کشته بر جای گذاشت

آژانس ملی مقابله با بلایای طبیعی فیلیپین اعلام کرد جاری شدن سیل تاکنون موجب کشته شدن ۲۵ تن و مفقود شدن ۲۶ تن دیگر شده است.

آژانس ملی مقابله با بلایای طبیعی فیلیپین روز چهارشنبه اعلام کرد تلفات باران‌های شدید و سیل که بخش‌هایی از فیلیپین را تحت تاثیر ویرانگر خود قرار داده، به ۲۵ نفر افزایش یافته است و ۲۶ نفر دیگر همچنان مفقود هستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، شورای ملی مدیریت و کاهش خطر بلایا در فیلیپین اعلام کرد بر اثر این بارندگی‌ها و سیل ناشی از آن حدود ۴۰۰ هزار نفر آسیب دیده اند که بیش از ۸۱ هزار نفر آن‌ها هنوز در پناهگاه‌ها بسر می‌برند.

این شورا افزود: ۱۶ مورد از ۲۵ مورد تلفات، در مناطق شمالی و منطقه میندانائو در جنوب فیلیپین گزارش شده است. این در حالی است که ۱۲ نفر از ۲۶ مفقود شده این حادثه از منطقه بیکول شرقی هستند. اداره هواشناسی ایالتی پاگاسا در فیلیپین اعلام کرد یک جبهه هوا یعنی نقطه‌ای که هوای گرم و سرد به هم می‌رسد باعث بارش باران در بخش‌هایی از شرق، مرکز و جنوب فیلیپین شده است.

ناپایداری آب و هوا جشن کریسمس را در استان‌های آسیب‌دیده مختل کرد و عکس‌هایی از استان جنوبی میسامیس نشان می‌دهد که امدادگران یک زن مسن را روی صندلی پلاستیکی قرار داده اند و در خیابان‌های سیل‌زده حمل می‌کنند. عکس‌های دیگر برخی از ساکنان این استان را نشان می‌دهد که امدادگران گارد ساحلی با استفاده از طناب در حال انتقال آن‌ها به بیرون از جریان سیل هستند.

شورای مدیریت بلایای طبیعی فیلیپین اعلام کرد هزار و ۱۹۶ خانه و بخش‌هایی از ۱۲۳ جاده و ۱۲ پل آسیب دیدند. آب و برق برخی از مناطق هم قطع شده است.در حالی که اثر آب و هوایی جبهه هوا در این منطقه ضعیف شده است، اما یک توده هوای کم فشار جدید ممکن است باران‌های متوسط تا شدید را در ۲۴ ساعت آینده در مناطق سیل زده، در پی داشته باشد. اداره هواشناسی روز چهارشنبه اعلام کرد احتمال وقوع سیل و رانش زمین، به ویژه در مناطقی که بارندگی‌های قابل توجه رخ داده است، وجود دارد.

هر ساله حدود ۲۰ طوفان فیلیپین را به عنوان یکی از مستعدترین کشور‌های جهان برای وقوع این پدیده آب و هوایی، درگیر می‌کند. مجمع الجزایر فیلیپین در منطقه موسوم به حلقه آتش در امتداد حاشیه اقیانوس آرام قرار دارد و در آن موارد زیادی از فوران آتشفشان و زمین لرزه رخ می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار