در حوزه دام کمبود دارو نداریم

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در استان کمبود داروهای دامپزشکی وجود نداشته و انواع دارو، واکسن و مکمل‌ها موجود است.

 

صباغ زاده رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: نظارت بر داروخانه‌های دامپزشکی به صورت مستمر ادامه دارد و به منظور رصد و پایش و جلوگیری از قاچاق و توزیع بی رویه و بدون نسخه دارو، این روند ادامه دارد.

او افزود: کارشناسان دارویی استان طی بازدیدهای مشترک خود با تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا شناسایی موارد غیر بهداشتی، اقدام به ضبط کرده و آن را معدوم و از چرخه مصرف خارج می‌کنند.

صباغ زاده با بیان اینکه با متخلفان از طریق مراجع قضایی برخورد می‌شود، تصریح کرد: بقایای داروهای دامپزشکی در مواد غذایی می‌تواند در بدن انسان ایجاد سرطان، حساسیت و یا مسمومیت کند.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار کرد: به دامداران توصیه می‌کنیم حتما دارو را پس از تجویز دکتر دامپزشک از داروخانه‌های معتبر تهیه و پس از دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضاء درج شده بر روی اقلام دارویی توجه کنند.

او ادامه داد: همچنین دامداران باید به دمای توصیه شده برای نگهداری دارو و زمان پرهیز از مصرف دارو برای استفاده از شیر و گوشت دام توجه کنند تا شاهد انتقال بیماری‌ها نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.