شکایت کارمندان سابق توئیتر از ایلان ماسک به دلیل تبعیض جنسیتی

کارمندان سابق توئیتر از ایلان ماسک به دلیل اعمال تبعیض جنسیتی و اخراج تعداد بیشتری از زنان نسبت به مردان، شکایت کردند.

ایلان ماسک به دلیل نحوه رسیدگی به اخراج‌های دسته جمعی توئیتر با یک شکایت دسته جمعی دیگر روبرو است که در آخرین مورد، دو کارمند سابق ادعا کرده اند در اخراج‌های نوامبر "زنان به طور قابل توجهی بیشتر از مردان تحت تاثیر قرار گرفتند" و تقریباً نیمی از آن‌ها کاهش یافتند.

بر اساس این شکایت، ۵۷ درصد از کارمندان زن تاکنون اخراج شده اند، در حالی که این نسبت برای مردان ۴۷ درصد است. اما ماسک می‌گوید، چون در ادوار گذشته تعداد مهندسان زن بیشتری نسبت به همتایان مرد خود استخدام شده بودند، به همین خاطر تعداد اخراجی‌های آن‌ها بیشتر است.

در این بیانیه آمده است که «۶۳ درصد از کارمندان زن در نقش‌های مرتبط با مهندسی در ۴ نوامبر ۲۰۲۲ اخراج شدند، در حالی که ۴۸ درصد از کارمندان مرد در [شغل های]مرتبط با مهندسی اخراج شده اند».

این درحالی است که برای نقش‌های غیرمهندسی، نیز «تفاوت قابل توجهی» بین مردان و زنانی که شغل خود را از دست داده اند، وجود داشته‌است، به گونه‌ای که ۵۱ درصد از زنان و ۴۲ درصد از مردان تحت تأثیر این کاهش‌ها قرار گرفته اند.

این دادخواست همچنین به چندین توئیت از ماسک استناد می‌کند که نشان‌دهنده «خصومت تبعیض‌آمیز او با زنان» است و ادعا می‌کند که الزامات او برای کارمندان برای کار تا ۱۲ ساعت در روز، برای زنان نامتناسب است، زیرا این امر بر زنان که اغلب مراقب کودکان هستند تاثیر می‌گذارد.

این شکایت حداقل چهارمین شکایت دسته جمعی است که پس از اخراج گسترده کارکنان در ماه نوامبر علیه این شرکت تنظیم شده است. کارمندان و پیمانکاران سابق نیز از این شرکت به دلیل نقض قانون اصلاح، اعلان و بازآموزی کارگران ایالات متحده (WARN) شکایت کرده اند که بیان می‌کند شرکت‌ها با بیش از ۱۰۰ کارمند، حداقل ۶۰ روز قبل از تعدیل مشاغل گروهی اخطار دریافت کرده بودند، و یکی دیگر از کارمندان سابق از شرکت شکایت کرده و مدعی شده که درخواست ماسک برای بازگشت همه کارگران به دفتر، تبعیض علیه افراد دارای معلولیت است.

منبع: الیوم السابع

برچسب ها: توئیتر ، ایلان ماسک ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار