برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس استثنایی کردستان

بیست وپنجمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس استثنایی شهرستان ها ومناطق تابعه کردستان برگزار شد.

 رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اعلام خبر برگزاری بیست وپنجمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس با نیازهای ویژه استان گفت : حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه در عرصه انتخاباتی، نشانگرتوانمندی، لیاقت و پشتکار این دانش آموزان است .

طالب محمدی گفت: امسال انتخابات شوراهای دانش آموزی با شعار« تقویت مسئولیت اجتماعی دانش آموزان در مدرسه،خانواده وجامعه» در حال برگزاری است.

او ایجاد زمینه مناسب برای آموزش و ارتقای سطح علمی، فرهنگی، اجتماعی دانش آموزان برای حضور موثر آنان در عرصه های مختلف جامعه را از اهداف برگزاری این انتخابات برشمرد وافزود : گروه های مختلف دانش آموزی دختر وپسر با نیازه ویژه دوره های تحصیلی ابتدایی (سوم ابتدایی به بالا)، متوسطه دوره اول و دوم علاوه بر کاندیدا شدن عضویت در شورای مدرسه در رای گیری هم شرکت می کنند.

محمدی از توسعه و بهبود نظام تصمیم گیری از طریق مشارکت دانش آموزان، کسب مهارت های زندگی، توسعه و تقویت فعالیت های گروهی اعم از آموزشی، پرورشی واجتماعی، فراهم کردن زمینه مساعد در راستای تبادل تجربیات، تفاهم و همدلی بین دانش آموزان و برقراری ارتباط صحیح و دوسویه بین آنان ومسئولان مدرسه به عنوان اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی نام برد.

  رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان افزود: در حقیقت شورای دانش آموزی یک سرمایه نامشهود در مدرسه است که بستر های لازم را برای ورود دانش آموزان به اجتماع و مشارکت در فعالیت های اجتماعی را فراهم وبا هم افزایی مثبت در بین دانش آموزان، کمک هایی بسیاری به مسئولان مدرسه می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.