یک وزیر دیگر کابینه انگلیس به آزار و اذیت متهم شد

دومینیک راب، وزیر دادگستری انگلیس دومین وزیر سوناک است که به آزار و اذیت کارکنان خود متهم شد.

دومینیک راب، وزیر دادگستری انگلیس نیز به آزار و اذیت کارکنان خود متهم شد؛ این در حالی است یکی دیگر از وزرای کابینه ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس نیز بنا به دلایل مشابه استعفا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در حالی که ریشی سوناک و دولت محافظه کار او، کمتر از سه هفته پیش، روی کار آمدند، دو عضو کابینه او با اتهامات آزار و اذیت مواجه شده اند. تازه‌ترین مورد، مربوط به وزیر دادگستری و معاون دومینیک راب است.

روزنامه گاردین، جمعه شب گزارش داد: به برخی کارکنان این وزارتخانه پیشنهاد کناره گیری داده شده است. زیرا آن‌ها پیش از این، زیر دست دومینیک راب به عنوان وزیر دادگستری دولت بوریس جانسون، بین سپتامبر ۲۰۲۱ و سپتامبر ۲۰۲۲ همکاری کرده اند و بابت کار دوباره، تحت ریاست او، نگران هستند.

به گزارش روزنامه گاردین، کارکنان این وزارتخانه، دومینیک راب را فردی «بی ادب و پرخاشگر» می‌دانند و می‌گویند در دوره وزارت دادگستری راب، نوعی «فرهنگ ترس» در این وزارت رواج یافته بود. آن‌ها می‌گویند دومینیک راب، نه فقط یک فرد «غیرحرفه ای» که یک آدم «مستبد» است.

این روزنامه گزارش می‌دهد انتصاب مجدد او به عنوان وزیر دادگستری (سمتی که در مدت زمان کوتاه نخست وزیری لیز تراس ترک کرد) موجب ناراحتی بسیاری از کارمندان دولت شده است و برخی به فکر استعفا و کنارگیری افتاده اند.

این اتهامات، منجر به طرح سؤالات زیادی در مورد انتخاب اعضای کابینه ریشی سوناک شده است و حزب مخالف کارگر از نخست وزیر انگلیس در این باره خواستار توضیحات شده است.

پیش از این نیز روز سه شنبه، گاوین ویلیامسون، وزیر مشاور کابینه ریشی سوناک که اتهامات آزار و اذیت، علیه او مطرح شده بود، استعفای خود را از کابینه اعلام کرد.

دفتر نخست وزیری، حزب محافظه کار و کمیسیون مسئول تحقیق درباره آزار و اذیت در پارلمان انگلیس، تحقیقاتی را درباره عملکرد این وزیر جنجالی که پیش از این نیز از دو کابینه در دوره ترزا می‌و سپس بوریس جانسون برکنار شده است، آغاز کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اونوقت اینها میخوان به همه جهان سروری کنند! و عده ای نادان هم طرفدارشون هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
زن زندگی آزادی یعنی همین دیگه
آخرین اخبار