آب‌گرفتگی و سیل در مدینه منوره+ فیلم

کاربران شبکه‌های اجتماعی عربستان با منتشر کردن فیلم‌هایی خبر از سیل و آب‌گرفتگی در مدینه منوره دادند.

مناطق مختلف عربستان سعودی از جمله مدینه منوره روز جمعه ۱۹ اوت ۲۰۲۲ شاهد بارش شدید باران و به دنبال آن سیل بودند که مانع از عبور و مرور شد.

به گزارش پدافند غیر نظامی عربستان سعودی، باران‌های سیل آسا باعث غرق شدن دو اتوبوس در مدینه منوره شده است. و صفحه رسمی پدافند غیرنظامی در عربستان سعودی از طریق توییتر تصاویری از اعضای تیم خود در مدینه در حال تخلیه مسافران دو اتوبوس منتشر کرده و تاکید کرده است که تاکنون براثر سیل در مدینه کسی کشته نشده است.

موج باران و سیل آسا همراه با وزش باد و گرد و خاک بخش‌هایی از مناطق مدینه منوره و طائف به ویژه مناطق باز و بزرگراه‌ها را درنوردید که باعث ترافیک شدید شده است.

برخی از خبرگزاری‌های محلی عربستان می‌گویند علی‌رغم دمای بالا، برخی از مناطق این کشور در معرض رعد و برق‌های شدید قرار دارند که منجر به جاری شدن سیلاب‌ها و دره‌ها می‌شود که همراه با باد‌های فعال قوی است که گرد و غبار و گرد و غبار را افزایش می‌دهد.

پیش از این روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی به بررسی میزان خساراتی که آمریکا به محیط زیست وارد می‌کند پرداخت و نوشت: انتشار گاز‌های گلخانه‌ای آمریکا باعث شد حدود ۲ هزار میلیارد دلار خسارت به کشور‌های جهان وارد شود.

تحقیقات نشان می‌دهد آسیب‌هایی که آمریکا در این زمینه به دنیا و محیط زیست آن وارد می‌کند بیشتر از آسیب‌هایی است که کشور‌های چین، روسیه، هند و برزیل به دنیا وارد می‌کنند. کارشناسان می‌گویند این اعداد و ارقام بسیار قابل توجه و تغییرات اقیلمی در همه جای دنیا را باعث شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
چرا اسمی از روسیه و چین نمیارید بسه دیگه
Germany
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
چین چه طور!
همش آمریکا آمریکا
بد هست به خدا!
این رفتار های رسانه ای دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
جمع کن برو اینترنشنال و بی بی سی نگاه کن
Iran (Islamic Republic of)
عشق منی رئیسی
۱۳:۵۶ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
خوب شد مسجد النبی ارتفاعش بالا و سیل تخریبش نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
کشورهای خاورمیانه باید خود را برای استفاده از بارانهای سیل آسا آماده کنند تا بتوانند حداکثر استفاده را از این رحمت خداوند انجام دهند. اگر آمادگی لازم برای ذخیره و مهار این بارانهای سیل آسا و جود داشته باشد نه تنها خطری متوجه مردم نمی کند بلکه از این رحمت خداوند می شود خیلی در بر طرف کردن کم آبی‌ها استفاده کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
اگه بشه خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
مشکل اینجاست که بعدهر بارانن شدید آفتاب و گرمای شدیده!
آخرین اخبار