متعهد بودن اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان در حمایت از روزنامه نگاران

به گفته رئیس اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان، رهبری این انجمن از برنامه ها و دادخواهی انجمن با نهادهای جهانی جهت حمایت مالی خبرنگاران صحبت کرده است.

رهبری انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان در دیدار با مسئولان و کارمندان رادیو کاوون غر در ولایت لغمان از تعهد این انجمن در حمایت مادی و معنوی خبرنگاران و کارمندان رسانه ای یاد آوری کرده و وعده سپردند تا به خاطر رسیدگی به مشکلات اقتصادی رسانه ها در سطح جهانی دادخواهی و لابی کنند.

به گفته  مجددی رئیس اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان، رهبری این انجمن از برنامه ها و دادخواهی انجمن با نهاد های جهانی جهت حمایت مالی خبرنگاران صحبت کرده و بارها از نهادهای جهانی مدافع آزادی بیان خواسته تا خبرنگاران و کارمندان رسانه ای کشور را از طریق حسابات بانکی آنان مورد حمایت مستقیم قرار دهند.

زوان انقلابی یوسف زی مسئول رادیو کاوون غر گفت: مشکلات اقتصادی خبرنگاران و گردانندگان برنامه ها در محتوای نشراتی رادیو، تاثیر منفی گذاشته و باعث بی انگیزه شدن کارمندان رسانه ها شده است، آقای انقلابی از رهبری انجمن خواست تا نهاد های جهانی حامی آزادی بیان را قانع به حمایت از رسانه های محلی سازند.

از سوی دیگر، آقای مجددی در دیدار با رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان برای لغمان در پیوند به دسترسی به موقع خبرنگاران به اطلاعات، مشکلات اقتصادی، مصونیت جانی و شغلی خبرنگاران بحث و تبادل نظر نموده، خواستار دسترسی به موقع خبرنگاران به اطلاعات و فعال شدن کمیته مشترک خبرنگاران در این ولایت شد.

این در حالی است که بر اساس یافته های گزارشگران بدون مرز، در یک سال اخیر در افغانستان ۴۰ درصد رسانه ها غیرفعال، ۶۰ درصد خبرنگاران بیکار و در ۱۱ ولایت هیچ خبرنگار زن در رسانه حضور و فعالیت ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار