حیدری:

نفوذ دشمنان جمهوری اسلامی در بحث تولیدات سینمایی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی بدسلیقه‌گی‌ها در تولید فیلم‌های سینمایی، گفت: نفوذ دشمنان جمهوری اسلامی در بحث هنر و فیلم باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

آقای حیدری ۱۵ تیرماه در دیدار با محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه جهش در حوزه سینما به‌ویژه سینمای انقلاب اسلامی یک مطالبه محسوب می‌شود، گفت: امیدواریم شاهد جهش در هنر انقلاب اسلامی باشیم.

نفوذ دشمنان جمهوری اسلامی در بحث هنر و فیلم باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید


زبان هنر یکی از موثرترین ابزار‌ها برای بیان موضوعات مختلف است، از زبان هنر می‌توان برای جهادتبیین و بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی بهره‌مند شد.

سبک زندگی ایرانی- اسلامی در تولیدات سینمایی مورد غفلت واقع شده است، متاسفانه در برخی تولیدات هنری، افراد به سمت زندگی غربی سوق می‌دهند.

حیدری با تاکید بر اینکه ساخت فیلم با موضوعات دفاع مقدس، معرفی مشاهر، فرماندهان دفاع مقدس و چهره‌های شاخص در دستور کار قرار بگیرد، گفت: نیرو‌های توانمند و مستعد فراوانی در استان وجود دارد، گاهی عدم استقبال از تولیدات سینمایی به‌دلیل نبود تولیدات فاخر است.‌

می‌توان برای فیلم‌سازان سوژه‌های خاص تعریف کرد، نباید تولیدات سینمایی مروج فرهنگ غربی باشد، همچنین مشارکت مردم در فیلم‌سازی جلب شود تا شاهد تولید فاخر در این حوزه باشیم، مردمی سازی سینما در دستور کار قرار دارد.

در کشور مجموعا ۶۰۰ سالن سینما وجود دارد

در ادامه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به شکل‌گیری شورای عالی سینما به ریاست معاون اول رئیس جمهور، گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی در حوزه سینما و برخی وزارتخانه‌ها در این شورا حضور دارند و دغدغه‌های فعالان این حوزه در این شورا مطرح و برای حل آن برنامه‌ریزی می‌شود، همچنین شورای هنر بعد از ۱۲ سال تعطیلی مجددا احیا شد.

در سفر به استان‌ها، نقاط ضعف و قوت در حوزه فرهنگ و هنر احصا می‌شود، درصدد هستیم تا سال ۱۴۰۳ با برنامه‌ریزی بخشی از این مشکلات را حل کنیم.

طبق استاندارد‌ها باید به ازای هر هزار نفر جمعیت یک سالن سینما وجود داشته باشد، در کشور ایران مجموعا ۶۰۰ سالن سینما وجود دارد، همچنین در ۲۳۲ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت کشور فاقد سینما است.

خزاعی با اشاره به اینکه مردم علاقه شدیدی به دیدن فیلم به‌صورت دسته‌جمعی هستند، گفت: سینما با افزایش تکنولوژی کارکرد خود را از دست نخواهد داد، سینما‌ها کارکرد آموزشی نیز خواهند داشت.

مردم علاقه چندانی به سینما‌های دولتی و قدیمی ندارند، سازمان سینمایی در صورتی که ۵۰ درصد هزینه ساخت سینما را از منابع استانی تقبل کند، ۵۰ درصد اعتبارات آن را سازمان سینمایی تقبل می‌کند.

خزاعی با تاکید بر اینکه در چهارمحال و بختیاری دفتر سینمایی وجود ندارد، گفت: درصدد هستیم تا پایان سال دفاتر سینمای جوان در استان‌ها را تجهیز کنیم، همچنین ۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت فیلم کوتاه در استان اختصاص پیدا کرده است.

شهرداری‌ها در برخی استان‌ها اگر فردی اقدام به احداث مرکز فرهنگی کند، به ازای هر مترمربع، مجوز یک مترمربع فضای تجاری را می‌دهد و این یک مشوق محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.