برگزاری تجمع بانوان محجبه در بناب

فرماندار بناب از برگزاری تجمع بانوان محجبه امسال در این شهرستان همزمان با روز عفاف و حجاب خبر داد.

آقای رضا لعلی در جلسه کارگروه عفاف و حجاب، با اشاره به نامگذاری ۲۱ تیرماه به روز عفاف و حجاب دلیل نامگذاری این روز را اقدام رضا خان در کشف حجاب از بانوان و ایستادگی بانوان در دفاع از حجاب عنوان کرد و گفت: در آن مقطع گا‌ها بسیاری از بانوان تا ماه‌ها از منزل خود خارج نمی‌شدند تا آسیبی به حجاب آن‌ها وارد نشود.

 رعایت حجاب یک مسئله عمومی و همگانی است و بر همه اقشار و گروه‌های جامعه اعم از مرد و زن لازم است در نحوه پوشش خود دقت داشته باشند تا به هنجار‌های اجتماعی و قوانین و مقررات آسیب وارد نکنند.

متاسفانه وضعیت پوشش در برخی نهادها، سازمان، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها خصوصاً در مراکز استان‌ها و کشور مناسب نیست درحالیکه پروانه فعالیت تمامی این واحد‌ها از طرف دستگاه‌های اجرایی و به شرط رعایت شئونات اسلامی صادر می‌شود.

بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر منجر به گسترش بدحجابی در جامعه خواهد شد.

 متاسفانه امروز فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم رنگ شده است، البته امر به معروف نهی از منکر دارای شرایط و مراتبی است که آمر باید دارای آن شرایط باشد.

 نرم خویی و پرهیز از خشونت در برخورد با افراد و خصوصا جوانانی که نسبت به مساله حجاب کم توجه بوده را بسیار موثر در جذب و علاقه مندسازی این جوانان به حجاب، اسلام و کشور دانست.

متاسفانه بسیاری از طلاق‌ها و آسیب‌های اجتماعی بعدی ریشه در بی‌توجهی به مساله حجاب و دستورات اسلامی دارد.

برگزاری همایش عفاف و حجاب در ۲۱ تیرماه امسال از جمله مواردی بود که توسط فرماندار در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

برچسب ها: حجاب و عفاف ، محجبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.