برگزاری دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای حقوق فناوری اطلاعات در دانشگاه جامع علمی کاربردی

دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای حقوق فناوری اطلاعات در دانشگاه جامع علمی کاربردی برای نخستین بار تدوین و برگزار می‌شود.

علیرضا جمالزاده، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای حقوق فناوری اطلاعات بر مبنای برنامه تحولی نیاز آفرینی و با مشارکت تیمی از متخصصین و صاحب نظران این حوزه شغلی با هدف تربیت متخصصانی برای این بخش از نیاز‌های شغلی کشور در ذیل گروه مدیریت و خدمات اجتماعی در سال جاری تدوین، تصویب و مقرر شد تا در مراکزی که شرایط مورد نظر را دارند، تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود.

جمالزاده گفت: حقوق فناوری اطلاعات، ارتباط بسیار نزدیکی با حقوق مالکیت‌های معنوی و حقوق پدید آورندگان دارد؛ بنابراین این دوره یقینأ با استقبال فراوان مواجه خواهد شد و نیاز‌های حوزه‌های شغلی مرتبط با حقوق فناوری اطلاعات در محاکم حقوقی را برطرف می‌ کند.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی گفت: دانش آموختگان این رشته می‌توانند مشاغلی همچون مشاور حقوقی فناوری اطلاعات، کارشناس حقوقی جرائم رایانه ای، کارشناس حقوقی تجارت الکترونیک، کارشناس حقوقی سایبری، کارشناس حقوقی اینترنت و کارشناس حقوقی فناوری اطلاعات را احراز کنند.

او گفت: دانش آموختگان این رشته توانمندی‌ها و قابلیت‌هایی چون توانایی تحلیل حقوقی مالکیت فکری، دیجیتال، بلاکچین ها، فضا‌های مجازی، اینترنت، امضاء الکترونیکی و ...  را احراز می‌ کنند.

جمالزاده در پایان به ضرورت یادگیری در محیط واقعی کار اشاره و خاطر نشان کرد: آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در واحد‌های حقوقی مرتبط بافناوری اطلاعات به همراه مدرسان و خبرگان با تجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.